• Sofiiiz

Kom i form sommarbrudar 2013

Tycker det är tråkigt att de måste vara en sån "press" på att idealet är att varje brud ska gå ner i vikt.
    Varför är vikten på vågen de viktigaste?
    Är de inte meningen att man ska träna för att må bra, och ha en bra hälsa? Och inte antaler gram man gått ner varje morgon?

Jag har också börjat träna inför bröllopet, men inte för att jag måste förlora en massa kilon. Utan för att börja få in en bättre vana i mitt liv. Bonusen blir att klänningen jag provat ut kommer sitta som ett smäck!

Och målet än så länge är att ut och jogga 1 gång i veckan. Och de har jag hållit hittills. Sen har de kommit allt eftersom att jag styrketränar efter joggingen, och nu den här veckan har jag tillåmed kommit ut 2ggr. Och känner mig sjukt nöjd med mig själv, som inte ställer mig på en våg för att mäta prestation. Den mäter jag i spåret, att jag märker det går lättare för varje gång.

De jag tycker är allra svårast är att hitta motivation! De tar emot att ta sig ut, och de bästa tipset där är att byta om till träningskläderna. Då kommer man oftast ut för de känns onödigt annars att ha bytt om.

Kosten har jag inte ändrat nått alls, utan äter de jag vill. Försöker dock vara mer medveten, äta lite nyttigare vanlig mat. Och hålla sötsakerna till helger.

Har på 5 månder märkt att kläderna sitter bättre, och fick köpa en strl mindre sist jag köpte byxor!

Så släng bort vågen! OM man måste väga sig kan man göra de 1 gång i halvåret på en vårdcentral eller liknande!

• Sofiiiz
    emzerus83 skrev 2012-09-15 19:52:04 följande:
    Ja det är lite synd... en fördel är dock att man inet riktigt hinner äta så mycket som man aknske skulle göra annars :) Jobbar med 2åringar o har 5-6 barn själv vid bordet så..:)

Jag är faktikst riktigt sugen på att komma igång m träningen igen men vill bli av med min halsont först!
    Vi får peppa varandra här i tråden :)
    Är det bra att inte hinna äta? Eller skämtade du där?
  • Sofiiiz
    emzerus83 skrev 2012-09-15 22:52:44 följande:
    Jag skrev med lite ironi att man inte hinner äta så mycket till lunch som man kanske skulle göra om man satt själv på en halvtimmes eller timmes lunch... men man äter ju ändå sig mätt, iaf nästan alla dagar... annars får man ta en frukt på sin rast...
    Ja jag hoppas verkligen att mina pedagoger på min förskola får äta sig mätta! Och äta bra mat enligt tallriksmodellen varje dag, så de kan vara bra förebilder till barnen. De gör ju inte som man säger utan som man själv gör.
Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013