Kom i form sommarbrudar 2013
Vad alla är duktiga och peppande. En trevlig tråd att vara med i. För egen del så försöker jag äta nyttigare och röra mig mer. Jag cyklar 6 km om dagen och det märks att konditionen har blivit bättre. Det vill säga, jag är bara halvt död när jag har trampat upp för min mardrömsbacke. Eftersom jag inte vill väga mig så ska jag börja mäta mig istället tänkte jag. Börjar med det nästa vecka. Jag väger för mycket och skulle jag väga mig blir jag nog så deprimerad att jag hetsäter och tänker att det aldrig kommer att gå. Just nu märks min lilla viktnedgång mest på att jag kan flytta in bh:n ett snäpp och att min klocka sitter lösare.
Den stora utmaningen är dels att inte köpa hem något onyttigt när jag handlar på väg hem från jobbet och dels att inte handla i jobbets kafeteria där de bakar själva. Och vi använder kafeterian som rastställe så när jag sitter där sugen så kommer det de mest underbara dofter av nybakade bullar. Tur nog säljer de även ägg, keso, frukt och andra nyttigare saker.
För min del fungerar femmetoden bra. Äta fem gånger om dagen, lättlagad nyttig mat samt röra mig minst 25 minuter fem gånger i veckan. I vissa beskrivningar av femmetoden ska dessutom maten ta max fem minuter att laga. Men eftersom man ska äta kyckling så tänker då inte jag äta den efter fem minuter i ugnen, då lär den vara rå. En annan sak som fungerar för mig och som har blivit till ett måste är ett veckomatschema. Har jag inget sådant och handlar efter det så finns det risk för att det bara blir mackor när jag kommer hem. Men håller jag mitt schema (och det har jag gjort) så vet jag att det alltid finns ingridienser hemma till min middag.
Så heja alla oss som försöker gå ner i vikt, vi är superduktiga.
Men lika sjutton så sitter jag på kvällen och svulstar i mig kakor och chips och godis. Trots att jag inte skulle äta sånt på vardagarna. Men om jag bara kommer in i en bra matrutin med en konstant blodsockernivå så ska jag nog klara mig utan det suget med. Så nu kör jag med på 5 mål mat om dagen och 25 min träning om dagen...