Kom i form sommarbrudar 2013
Jag hänger på! Gifter mig i juli 2013 och har hittills gått ner 8 s.k. "trivsel"kilon och vill ner 4-5 kilo till, men de sista sitter ju som berget
Nu kör vi
Jag hänger på! Gifter mig i juli 2013 och har hittills gått ner 8 s.k. "trivsel"kilon och vill ner 4-5 kilo till, men de sista sitter ju som berget
Nu kör vi
Kör ni några speciella metoder ni som gått ner innan?
Jag har själv gått ner mina 8 kg med LCHF, och ser det som det bästa vägvalet för att slippa hetsbanta mig ner till min målvikt och istället äta ganska normalt.
Hur ska ni göra med klänning? Beställa i tid i för liten storlek? Beställa den strl ni har nu och sedan sy in?
Har lite problem att bestämma mig där, då jag gillar att vara ute i god tid
Håller med! På 2 månader gick jag ner 8 kg, och efter det när jag började äta "vanligt" (fuskade och sen har jag inte kommit mig tillbaka till LCHF-världen än) så gick jag ändå bara upp 1 kg. Så jag står fortfarande på -7 trots att jag äter kolisar nu. Så att det bara är vätska är ja.. bullshit helt enkelt
Okej blivande brudar! Ska vi köra igång med en ny grej, som vi kan kalla "mätbara mål"? (till exempel)
Vad är ert utgångsläge och vad har ni satt för mål?
Jag själv är ute efter en livsstilsförändring och en vikt som jag kan hålla långt efter bröllopet. Tänker köra LCHF en vända till, och sedan ändra min kost långsiktigt till långsamma kolhydrater och minimalt med socker.
Nuvarande vikt: 58 kg
Målvikt 52-54 kg.
Jag är väldigt kort (155 cm) så minsta kg jag går upp/ner syns väldigt tydligt på mig.
OBS. Ni måste inte skriva vad ni väger och vad ni har för mål om ni inte vill. Tänker inte tvinga någon till något som hen inte vill utan det är mer tänkt som en extra sporre
Här är en till som kör igång med LCHF idag, det blir andra vändan för mig och jag har tänkt samma sak som dig: GI sen när man nått idealvikten
Vad käkar du idag? Här drog jag igång allt med Baconomelett och tanken är att jag ska göra kycklinggryta med broccoli ikväll, kanske kan vi dela recept med varandra när inspirationen tryter?
Det beror på hur mycket kolhydrater det är per 100 gram (1 dl) i filen, jag brukar vara rätt så strikt och inte använda mig av mejeriprodukter som har över 5 gram kolhydrater per 100 gram. Om du tycker om yoghurt så finns det naturella yoghurtar med låg kolhydratshalt men med mycket fett, så det är ett bra alternativ ifall du tycker att din fil har för hög halt. Tror det är Arla som jag brukar köpa
En bra tumregel är att hålla dig till max 5 gram kolhydrater per 100 gram, vilken produkt det än är, då brukar man kunna hålla sig till en bra nivå under hela dagen och stanna i ketos.
Japp jag har kört innan och tappade 8 kg på 2 månader ungefär, men de sista 2 veckorna så fuskade jag en hel del så jag kunde nog ha gått ner 1-2 kg till om jag hade varit striktare
Det låter som en bra fil, och ja precis så är det du ska räkna
Åh, älskar hennes bok! Den är som en spark i rumpan när man behöver den som bäst, haha! Ska testa det där receptet också! Brukar göra hennes chokladmousse när sötsuget slår till en gång i månaden
Tränade faktiskt ingenting under den här tiden, fick lite omställningsbesvär i form av ganska utbredda utslag över nyckelbenen och byst efter c.a 1 månad (som min läkare hade problem att sätta en orsak på, men hon kom sedan fram till att det måste bero på kostomställningen) men annars mådde jag kanon Utslagen försvann helt efter ca 2 veckor. Min sambo fick inga besvär, så det är nog olika från person till person.
Hoppas det går bra för er med omställningen
Hur går det för alla med de nya vanorna?
Här rullar det på och bara 3 dagar in på LCHF har jag tappat 0,5 kg! Är medveten om att jag varken borde väga mig eller ropa hej eftersom det bara är vätska men det känns ändå bra att det går åt rätt håll
Lugn bara lugn! Du och din kropp är i omställningsfas och kroppen stretar emot allt vad den kan, om du håller dig till kosten och lyssnar på kroppen samt dricker mycket vatten ska du kunna ta dig igenom den här fasen
Måste bara tillägga att jag inte känner igen mig i illamåendet och ont i magen, däremot hade jag riktiga sötsugsattacker förra gången jag körde så min kropp ville också ha kolisar.
Hur ofta äter du? När du är hungrig eller efter "riktiga mattider"?
I början kan du bli mer hungrig eftersom kroppen inte är van, men du måste lyssna på kroppens signaler direkt istället för att tänka "jag åt ju nyss!", det där med att äta mkt går till sig efter någon vecka.
Och ett allmänt tips är att istället för att käka överdrivet med äggröra och bacon varje gång du blir hungrig (för man blir ganska trött på ägg om man gör så) kan du göra en skål med lite hallon, blåbär och grädde och mumsa på.
Hoppas det går bra för dig annars
Ingen fara! Den här tråden handlar ju om att peppa, stötta och motivera varandra, så vilken väg du än väljer spelar ingen roll för vi finns ju fortfarande kvar här
Lycka till med de andra nya vanorna
Heja vad duktiga alla är
Har ni några "belöningar" eller vad man ska säga? För nådda delmål/mål?
För mig är det att köpa ett svinstort Yankee Candle när jag står på 54 kg (dyrt... haha men värt!)
Wow! Heja dig!
TJOHO!
Efter 2 veckor med LCHF klev jag på vågen idag och den visar 56,5!
Så för mig går det som följer:
Startvikt: 58
Nuvarande vikt 56,5
Total viktminskning: -1,5!
2,5 kg kvar till delmålet 54 och har dessutom utmanat M2B att vi ska köra 100 situps, 100 rygglyft och 40 armhävningar varje dag som vårt gemensamma formprojekt
Heja heja till alla er därute som också kämpar på, trots att det är väldigt tyst i tråden just nu
Om du fixar att käka grädde så är mitt förslag att du värmer lite frysta hallon och sedan äter det med grädde. Perfekt "kvällsfika" och perfekt sätt att öka på fettintaget för en dag, om du inte är känslig för mjölkprodukter som vissa är, och går upp i vikt av det
Kämpa på!
Nu har det varit himla tyst här ett tag, hur går det för alla?
Tjoho! Har nått 55-kilos-milstolpen trots lingonvecka och vätskefylld kropp. Känns förjädra bra
Nu är det himla tyst här igen, hur går det för er? Heja heja!
Tovemaja: välkommen! när är den stora dagen? Lordoz: heja heja! Vad duktig du är! kämpa på! Här går det också bra, har landat och stannat på 54 kg, nu vill jag mest forma kroppen och tänkte komma igång med löpningen igen