Inlägg från: Picnick i det gröna |Visa alla inlägg
  • Picnick i det gröna

Visar Er Moussetårta!

Nu ska vi beställa vår moussetårta till bröllopet. Först ska vi bara enas om vilka smaker och hur vi vill att den ska se ut.

Så nå, ni som hade moussetårta, hur såg den ut? Visa gärna med bilder, och berätta vilka smaker ni hade!

Tidigare har jag ätit med

Kladdkakebotten, hallonmousse samt passionsfruktsmousse.  Kladdkakebotten, hallonmousse samt vitchokladsmousse.
    Båda var hur goda som helst!
    Den ena var dekorerad med murgröna och den andra med rosa rosor. Båda hade tårtställning på höjden.
    Otroligt vackra!

Jag funderar på att leta lådor att bygga och täcka med tyg för att få tårtorna i olika höjd. Hellst vill jag ha fina stubbar att sätta tårtorna på.

Dela med er!  Solig

• Svar på tråden Visar Er Moussetårta!
  • Picnick i det gröna

Kom igen nu! {#emotions_dlg.flower} 

Ingen som har en tårta att dela med sig av?

Puffpuff 

• Picnick i det gröna
    snuttitess skrev 2012-07-01 22:09:41 följande:
    Våran kommer bestå av sockerkaksbotten smaksatt med Grand Marnier, banancurd och härlig passionsmousse. På en solgul spegel samsas kiwi, passions- frukt, physalis, och jordgubbar med chokladspiraler.

Har ingen bild än som vi inte gift oss än :) Men god var den. 
    Åh, det låter jättespännande! När ska ni gifta er?
  • Picnick i det gröna
    Aila skrev 2012-07-06 21:15:05 följande:
    Bild på bröllopsmoussetårtor som kan inspirera!

Tack!
    De ser spännande ut! Vad var det för smaker? 
  • Picnick i det gröna
    Aila skrev 2012-07-06 21:28:15 följande:
    Underifrån: mandelmarängbotten, ljus chokladmousse, vaniljpannacotta, smultronmousse, citrusspegel och vit choklad runt kanten.
    Antar att det var lika gott som det lät! Solig
  • Picnick i det gröna
    sofiasmamma skrev 2012-07-07 11:16:05 följande:

Vi hade hallon- och passionsmousse. Ingen tårtställning, ingen "bröllopstårta" utan en sort som ingår i deras ord. sortiment. Satte ett brudpar på en av dem bara för skojs skull. 2000 kr för tårta till 60 pers.

www.systrarna.net/Bestaell-3857.asp

Mums!!
    Var det bara mousse? Eller hade ni nån sorts botten? 
  • Picnick i det gröna

Oj, vad gott det låter^^

• Picnick i det gröna

Ååhhh vad gott!!!
    Och snygga tårtor med!

Våra kommer inte byggas på höjden på det vistet utan kommer att stå separata i olika höjder. 
     Fläder låter riktigt gott.. mmm

• Picnick i det gröna

Vi har planer på att ha kladdkakebotten, björnbärsmousse och sedan ytterligare en smak på toppen: Tex vitchoklad, champange eller vanilj. Eller kanske fläder. 
    Vill gärna ha en ljus/vit topp på tårtan. Champangemousse har jag aldrig smakat, men det låter ju gott! 

• Picnick i det gröna
    AnnL skrev 2012-07-11 06:51:36 följande:
    Jag måste bara tipsa om en fyllning som vi ska ha, vit chokladmousse och en mousse på jordgubbar marinerade i färsk basilika och lime. Så sjukt gott!! En ovanlig tvist och lite mer vuxen smak om man föredrar när det inte är så sött Solig

Vår tårta kommer att se ut som denna fast andra mindre blommor isf rosor...Om det inte hinner ändras under denna vecka Tungan ute

Det låter otroligt gott! Värt att prova nån gång, men på bröllopet kommer det jordgubbsallergiker Obestämd
    Tråtan är jättevacker!
  • Picnick i det gröna
    Invincible skrev 2012-07-19 18:46:05 följande:
    Nej, bilden verkar inte må så bra. :P

Här finns en bildlänk istället:
    i14.photobucket.com/albums/a350/Stintus/andre... 
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Åh, mums! Lät spännande och bilden var väldigt fin! 
Svar på tråden Visar Er Moussetårta!