Inlägg från: lordoz |Visa alla inlägg
  • lordoz

Bar med självkostnadspris???

Vi kommer troligen också ha betalbar. Vi köper spriten på tax-free från min utlandsresa i höst och från danmark (där vi var i veckan).  Inte lika billigt som i tyskland, men billigare än systembolaget. Vi vet inte om vi går plus eller minus på det, men vi tänkte ta 10:- per drink. Och i inbjudan skriva att det är betalbar.

Alkoholen som vi köper till baren kommer säkert inte gå åt, men vi köper bara sånt som vi själva dricker. Sen har vi väl fyllt vårt barskåp för all framtid. :)

Däremot kommer vi köpa vin, cider och öl till maten via systembolaget, så vi kan lämna tillbaka det som blir över.

Jag hade personligen inte velat ha 'knytis', men det är mest för att gästerna inte ska behöva tänka på att ha med sig alkohol själva.

• lordoz
    Sara 120707 skrev 2012-07-06 00:31:54 följande:

Tänk på att det är olagligt att ta ut självkostnadspris för alkohol köpt utomlands.

Man får köpa med och bjuda på eller köpa från systemet och ta självkostnad men man får inte importera och ta självkostnadspris.

Kanske inte nån stor cchans att åka dit för det men jag vet att det var ett stort företag som hade personalfest där de gjorde så och de ansviga fick dryga böter och villkorligt fängelse så det är kanske inget man vill riskera?

Hmm, där ser man... Då blir det väl att bjuda på baren då... :)
  • lordoz
    Chicita skrev 2012-07-06 10:04:03 följande:
    Ett sätt att komma "runt" det är tydligen att man tar betalt för glaset.
    Typ gästen får köpa ett glas för 50:- och sen får dom fylla på det hur många gånger dom vill.

Hade aldrig hört talas om det innan jag registrerade mig här, men det låter ju rätt smart Glad 
    Riktigt smart.. :)
Svar på tråden Bar med självkostnadspris???