Inlägg från: Guanaca |Visa alla inlägg
  • Guanaca

Brudbukett med gerbera?

Älskar gerbera (speciellt mörkt rosa!) och funderar på att ha gerbera i min bukett. Antingen enbart rosa gerberas, eller blandat med tex rosor eller någon annan blomma. Kanske rosa gerberas och vita rosor/blommor.

Någon som vet hur gerbera klarar sig i en bukett i värme/blåst?
    Kan man spara dem (torka el likn) sedan?

Tacksam för inspriration och tips, om någon haft gerbera i brudbukett visa gärna

• Svar på tråden Brudbukett med gerbera?
  • Guanaca

Tack för svaren! Bra att veta att gerberan är tålig.

Beccastina, den buketten var helt otrolig, fenomenal, säger som föregående kommentar Wowwowwow

• Guanaca

Cooljen, hittade en jättefin höstbukett häromdagen när jag letade efter gerberabuketter på nätet. Ska se sen när jag kommer hem om jag sparade den!

• Guanaca

Den är så vacker Sanna87! Precis så jag tänkt mig min men med mörkrosa/cerise gerbera. Har dock fått en idé nu om att ha vita gerbera och sen några stycken mörkrosa orkidéer instuckna! Men fortfarande enkelt, dvs bara gerberas i en "smal" bukett och sen några enstaka orkidéer. Kan dock inte hitta någon bild på det. Vad tror ni, skulle det bli fint? 
    Det beror ju på lite vad de har inne i blomsterbutiken när vi kommer dit (Mallorca). Jag får väl lov att ta det de har

Svar på tråden Brudbukett med gerbera?