PiaB skrev 2012-10-17 18:56:34 följande:
Hallelujamoment, formen är klar! Och nu är jag äntligen toknöjd Det blev ett handtag med oasis till slut eftersom jag inte fick till formen på egen hand. Och håll med om att det blev bättre med andra färger, ni som följt denna följetong. Nu funderar jag bara på hur jag ska få dit ett veckat sidenband... Funderar på att klistra på det på en papptallrik eller nåt. Och kanske att jag ska pröva med några fjädrar också, har sett en snygg bild som har både fjädrar och någon form av manchett. Men det hinner jag ju pyssla med i vinter. Nu är formen bra iallafall
Halleluja :-P
Kul
Tänk nu bara på att inte göra manchetten allt för stor. Den ska ju bara sticka lite lite utanför och inte vara som ett kvarnhjul med buketten som en liten pistill i mitten
Men ja en liten pappskiva kanske kan vara bra att ha under (eller i, om du limmar på båda sidor av tallriken och lägger bandet runt kanten med en liten lös "ögla" utanför).
Jag skulle nog ha limmat på något svart band på hållaren också för den såg lite plastig ut...
Även om den inte kommer synas så mycket så misstänker jag att du kommer irritera dig på utseendet på den på de bilder där den syns sen.