Min knappbukett tar form men jag behöver tips!
om du själv är nöjd så ska du ju självklart köra på det.
Jag är florist och har gjort en hel del buketter i mina dagar, även om det ju varit med blommor och inte knappar:)
..men iallafall. buketten är fin men ger ett rörigt intryck. Det är mycket spretiga detaljer och inte så mycket "lugnt och runt" vilket säkert är anledningen att du inte känt att den blir helt "rätt" tidigare i tråden iallafall.
Om du skulle göra fler "knappblommor" så att buketten blir rundare och fylligare. Du kan ju varva med "stänglar" med färre knappar på och trycka ner dem så att de fyller ut bättre.
Men om du försöker få till formen typ såhär
sen skulle jag ta alla de spretiga pärlorna de hade i buketten och testa blanda in dem i buketten men trycka ner dem mer, så att man anar dem, men de inte är så spretiga. (alternativt ha dem där de är men ta ner dem en bit så att de inte syns lika mycket.
Om du inte vill ha endast knappar kanske ett par filtblommor skulle kunna vara en kul detalj?
för manchetten runt så skulle jag ta bort bladen. låt tyllet sitta kvar som det är men sätta fast runt testen av buketten antingen fejlblomblad, som här