Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Ris, såpbubblor eller inget

Vissa resonerar som så, att eftersom det är gästernas lyckönskning till brudparet, så är det på gästernas ansvar och inte något som brudparet ska lägga sig i. Gästerna får fira brudparet hur de vill, med ris, rosenblad och/eller bubblor.

Vi tänkte dock inte så, eftersom det blir på vårat ansvar att städa bort det om gästerna skulle kasta ris/rosenblad/konfetti. Det ville vi inte eftersom vi visste att det ganska snabbt efter var ett till bröllop och vem ber man stanna kvar och sopa utanför kyrkan? Jag ville inte heller ha rosenblad/konfetti/ris i håret osv. Vi tyckte därför att bubblor var ett bra alternativ och för att gästerna inte skulle ta med ris, så skrev vi på vår bröllopshemsida att vi inte ville att de skulle ta med ris, utan att såpbubblor skulle finnas på plats.

Det var ju ingen som tvingade gästerna att blåsa bubblor, utan de stod framme som ett alternativ om någon av gästerna skulle vilja använda dom :)

Och nej, jag har prövat bubblorna på flera olika klädesplagg, det blir inte fläckar. Inte för mig iaf. Dessutom är bubblorna väldigt små och gästerna står ju inte och blåser 10cm från brudparet, så jag tycker faktiskt inte att det är något att oroa sig över. Då tror jag tex rosenblad ger mer fläckar.

Svar på tråden Ris, såpbubblor eller inget