• Brudiframtiden

Ballerinaskor istället för klassiska med klack?

Har eventuellt hittat ett par rosa ballerinaskor från menbur (gammelrosa med lite blingbling) på som jag funderar på. jag vill gärna ha rosa skor i just den färgen och det känns som att ballerinaskor kan passa mina breda, platta fötter bättre än typ pumps. Men kan man ha ballerina eller ser det konstigt ut?

• Svar på tråden Ballerinaskor istället för klassiska med klack?
  • caruba

Funderar också på att ha ballerinaskor då jag inte klarar att gå i klack längre. Men vi får väl se hur det kommer att se ut med kläningen. ;0)

• Brudiframtiden

denna sko är det....
  • Cicci90

Jag kommer ha ballerinaskor när jag gifter mig.
    Dels för att jag ofta använder det till vardags och känner mig bekväm i det (samt att alla vänner brukar skämta om att jag inte har några andra skor Flört, det blir en lite rolig grej sådär)
    Men sen har jag aldrig kunnat gå i klackskor, så det skulle bara se för hemskt ut...!

• Chicita

Klart du kan ha ballerinaskor.
    Det viktigaste att ha på fötterna är bekväma skor som man kan gå i.
    Det finns inget fulare än en brud som vinglar fram på högre klackar än hon klarar av. Eller som haltar för att hon har så ont i fötterna pga för höga klackar eller "ursnygga" skor som klämmer.

Jag hade ett par väldigt ingådda kilklackar. Men av någon konstig anledning fick jag ändå ont i fötterna. Kanske helt enkelt på att jag var så spänd och att jag gick mer i dom än jag brukar göra. Så jag fick använda all viljestyrka jag har för att inte säcka ihop inne i kyrkan och att sen kunna gå ut relativt normalt.

Resten av kvällen tillbringades i ett par såna här:

• Brudiframtiden
    Chicita skrev 2012-07-06 16:51:11 följande:
    Klart du kan ha ballerinaskor.
    Det viktigaste att ha på fötterna är bekväma skor som man kan gå i.
    Det finns inget fulare än en brud som vinglar fram på högre klackar än hon klarar av. Eller som haltar för att hon har så ont i fötterna pga för höga klackar eller "ursnygga" skor som klämmer.

Jag hade ett par väldigt ingådda kilklackar. Men av någon konstig anledning fick jag ändå ont i fötterna. Kanske helt enkelt på att jag var så spänd och att jag gick mer i dom än jag brukar göra. Så jag fick använda all viljestyrka jag har för att inte säcka ihop inne i kyrkan och att sen kunna gå ut relativt normalt.

Resten av kvällen tillbringades i ett par såna här:
    Ja...också tänker jag som så att skorna inte syns så mycket!? Fast att det kan var snyggt att de sticker fram lite rosa och tjusiga. Eller får jag snyggare hållning av klack? Gillar klack men mina fötter med hallus valgus (eller hur det stavas) och de är dessutom platta och reda vilket gör att jag blir fort trött i fötterna!!!!
  • Chicita
    Brudiframtiden skrev 2012-07-06 18:44:00 följande:
    Ja...också tänker jag som så att skorna inte syns så mycket!? Fast att det kan var snyggt att de sticker fram lite rosa och tjusiga. Eller får jag snyggare hållning av klack? Gillar klack men mina fötter med hallus valgus (eller hur det stavas) och de är dessutom platta och reda vilket gör att jag blir fort trött i fötterna!!!!
    Visst får man snygg hållning av klack.
    Men jag tror nog ändå att du kommer att sträcka på dig hela dagen, så du behöver nog inte vara orolig Glad 

Och om du känner att du ändå vill ha lite klack så kanske du kan hitta en typ ballerinamodell med väldigt liten kilklack? Stadigt och skönt, men inte så att man känner att man halkar fram i skon och får tyngden på trampdynan. 
  • aniara

När jag gifte mig förra helgen hade jag ett par gammelrosa pumps med 4 cm kilklack och extra stötdämpande och ventilerande sula. Märke Caprice, modell minns jag inte men jag har sett de på rea i en skoaffär bara förra veckan. Fantastiskt bekväma och höll fötterna fräscha hela dagen. Liten klack är ju mer ergonomiskt än helt platta skor. Jag kan verkligen rekommendera dem. Haken är bara att jag inte kan peka ut en butik som säljer dem =/

• Picnick i det gröna

Jag kommer att ha dessa:
    De är jättevackra i verkligheten då själva skon är gjort i nåt sorts glitter! De gnistrar som bara denn!

Dels för att jag inte kan gå i klack pga ledproblem, men mest för att vi ska vara i trädgården. Inte så bra med klack i grässmatta Flört 

• caruba
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-06 19:20:14 följande:
    Jag kommer att ha dessa:
    De är jättevackra i verkligheten då själva skon är gjort i nåt sorts glitter! De gnistrar som bara denn!

Dels för att jag inte kan gå i klack pga ledproblem, men mest för att vi ska vara i trädgården. Inte så bra med klack i grässmatta Flört 
    Dom var verkligen fina. Var har du köpt dom? =0)
  • ElinFalk85

Jag hade en ballerinaskovarriant med rem över foten. liten klack på 3cm men det var så att sulan var upphöjd om ni fattar?? urskönt!!!

• Picnick i det gröna
    caruba skrev 2012-07-06 19:47:47 följande:
    Dom var verkligen fina. Var har du köpt dom? =0)
    De är från Deichmann, kostade runt 300, har jag för mig! 
  • EmilyMattias

Jag ska ha ballerina=) Rosa/grön blommiga från Wildflower. 
    Dels för att vi ska gifta oss på en gammal fästning (gammal kantig kullersten, hööööha trappsteg osv) och dels för att jag faktiskt aldrig bär höga klackar i nomala fall. Möjligtvis hade kilklackar funkat men jag tvivlar på att jag hade orkat gå i dom hela dagen utan att få ont! 

• Picnick i det gröna

Bjuder på en liten närbild av skorna i solenSolig

• hjgs

jag hade helt enkla vita ballerinaskor och det är jag urnöjd med syns lite på vissa bilder då jag håller upp kläningen men det stör mig inte ett dugg. va bekväm och det var viktigast

• Sia

Jag hade ett par blå ballerina, jättebekvämt och i mitt tycke väldigt fint! :) Orkade dessutom dansa hela kvällen trots att jag var mer eller mindre höggravid.

• Brudiframtiden
    Tack för era svar! Vill inte lägga pengar på skor som jag aldrig kommer att använda heller..Även om ballerinorna kostar en bra slant så kan jag ha dem i framtiden=praktiskt!!
  • Chicita
    Brudiframtiden skrev 2012-07-07 07:39:29 följande:
    Tack för era svar! Vill inte lägga pengar på skor som jag aldrig kommer att använda heller..Även om ballerinorna kostar en bra slant så kan jag ha dem i framtiden=praktiskt!!
    Precis. Bättre att satsa på ett par fina och bra skor som man kan ha flera gånger och som dessutom är jättesköna att gå i Glad
  • caruba
    Picnick i det gröna skrev 2012-07-06 21:18:51 följande:
    De är från Deichmann, kostade runt 300, har jag för mig! 
    tack. =0)
Svar på tråden Ballerinaskor istället för klassiska med klack?