Inlägg från: Josefina |Visa alla inlägg
  • Josefina

Vad ska ni dansa till?

Hej, det är inte lätt det här med första dansen! Ska man välja en powerballad från 90-talet som får hjärtat att slå en extra volt, eller en klassisk vals, eller en mer dansvänlig tryckare?
    Vi kommer ha live-band så då är frågan om de ska sjunga eller om vi använder spotify till första dansen? 
    (OBS! Vi kan inte dansa vals, men tränar nere i gymmet.. ;) 

Vilken låt har ni valt? Ge mig gärna era bästa tips! Skrattande

• Svar på tråden Vad ska ni dansa till?
  • Josefina
    anette83 skrev 2012-07-12 10:48:13 följande:
    Blev ingen vals för vår del som vi egentligen från början hade planerat utan vi dansade till "Lady in red" som har varit "vår" låt sen vi träffades.
    Lad in red är min favoritlåt också!! :D
    Men då undrar jag hur det kändes att dansa till en sån lugn låt, kändes det det minsta obekvämt?? För jag har sett på youtube där folk bara står och kramas och d verkar det en aning obekvämt för gästerna?

Det lutar åt Armageddon-låten, så himla fin!!
    Tack alla goa för era fina förslag! Skrattande 
  • Josefina
    MariaFredrik12 skrev 2012-07-12 15:29:30 följande:
    Vi ska ha Elton Johns Your song. Vi funderar på att bara dansa tryckare då vi inte är särskilt haj på vals. Jag undrar dock, hur många låtar ska man ha?? Tanken är väl att föräldrarna ska joina in? Hinner de det i en låt? jag börjar bli nervös:)
    Jag tror att en låt räcker, eller jag hoppas det iaf ;)
    Vi har sagt till vår toastmaster att hjälpa till vid dansen så att förlädrarna ansluter efter typ halva låten, blir roligare så! Your song är också en av mina favvolåtar! Bra val Kyss 

Lycka till!!! 
  • Josefina

KUL att så många hittat till den här tråden! Glad
    Själva har vi inte spikat vår första låt än, men det lutar faktiskt åt  "Aerosmith - I dont wanna miss a thing".
    För mig personligen betyder den mycket, och vi kanske helt enkelt struntar i att det inte är en vals ;)

Någon som varit på bröllop där det spelats en sån typ av låt?

Svar på tråden Vad ska ni dansa till?