filibustern skrev 2012-07-10 14:19:01 följande:
fransk manikyr, visst är röda naglar snyggt, men keep it simple. :)
Trots att jag som sagt i stort sett aldrig har det annars? Jag gillar ju färgade naglar supermycket. Jag tycker t om det är elegant med svarta naglar, matchar allt. Korta välvårdade naglar i en läcker nyans tycker jag är en fantastisk färgklick.
Jag arbetar i en typisk myndighets/kontorsmiljö. Väldigt mycket är grått och stelt (skjorta kavaj etc). Jag tycker det är så otroligt härligt att kunna bryta av det med ett par turkosa eller gula naglar.
Det är därför jag tvekar lite. Även om jag, som sagt ibland, faktiskt har fransk manikyr så är det ju inte mitt vanliga. Mitt vanliga är rött, chockrosa, grått, svart, gult, oranged, grönt, turkost, blått, lila etc. Idag har jag röd klänning och typ lerfärgade (bruna) naglar.
Jag kan inte bestämma mig för vad som kommer kännas bäst. Jag är rädd att jag ska känna mig blek och inte mig själv på dagen om jag "fegar ur" och väljer franskt. (detta gäller även make-upen, många råder mig till att köra den "klassiska" brudsminkningen som är väldigt neutral).
Och adnra sidan så är jag rädd att det blir precis som många av er säger, att de röda naglarna (och röda läpparna) tar över och att jag kommer ångra mig i framtiden.
OK, det är världens i-landsproblem
Det var lättare att välja karl att gifta sig med än färg på naglarna hahahaha