• Tokig

Röda naglar eller fransk manekyr?

Jag kan verkligen inte bestämma mig.

Till vardags har jag nästan alltid målade naglar, i alla regnbågens färger. Rött, blått, chockrosa, grönt... ja ni förstår. Ibland bygger jag gelenaglar och då brukar jag göra fransk manekyr.

Jag kommer ha en hellång vintageinspirerad spetsklänning på bröllopsdagen, gula skor, rött matt läppstift och eyeliner. Flor med en vintageinspirerad hårdekoration. Min brudbukett kommer gå i färgerna gult, rött och fuscia.

Så vad tror ni? Röda naglar eller fransk manekyr... eller något helt annat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 11:57
    Bortse gärna från att jag genomgående stavat fel till manikyr. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Röda naglar eller fransk manekyr?
  • Tokig

Här är typ som jag tänker mig. Jag har aldrig jättelånga naglar, inte ens när jag bygger dom med gele.

(Bilderna är från Face Jönköpings facebook sida så det är alltså inte bilder på mina händer.)
  • Tokig

Jag ser att många röstar på fransk manikyr - kan ni inte motivera det är ni snälla!

• 2 0 1 2
    Tokig skrev 2012-07-10 13:14:13 följande:
    Jag ser att många röstar på fransk manikyr - kan ni inte motivera det är ni snälla!
    Jag tycker det är enkelt och snyggt. Det ser stilrent, välskött och vackert ut och tar verkligen fram det bästa av händerna. Det röda känner jag dessutom skulle kunna ta fokus från ringarna om ni tar sådana bilder. Jag tycker inte att händerna just är det viktigaste av outfiten, därför är enkelt och snyggt en perfekt lösning.
  • JennyO

Fransk manikyr är mitt självklara val. Jag personligen har svårt för färgade naglar och franska manikyr tar iaf inte all fokus från allt annat man fixat till den stora dagen =)

Sen är det ju faktiskt upp till var och en, har du normalt mycket färg blir det kanske helt fel med fransk med ;)

• karamell

Fransk manakyr tycker jag! Själv har jag fransk manikyr alla dagar hela tiden. Jag tycker att det matchar och passar till allt, man behöver inte oroa sig om vilka andra färger man har på sig. Det är snyggt, stilrent, elegant och tidlöst. Som hon nämde ovan så tar det inte för mkt uppmärksamhet ifrån ringarna heller, utan ser bara så himla fräscht ut. Däremot kanske man kan tycka att det är lite tråkigt med en helt vanlig fransk manaky, då kan du piffa till det lite kanske med ett par guld/silver stenar på ringfingret till exempel eller något annat litet mönster någonstans.

=)

• Tokig
    JennyO skrev 2012-07-10 13:30:00 följande:

Sen är det ju faktiskt upp till var och en, har du normalt mycket färg blir det kanske helt fel med fransk med ;)

Ja, helt fel blir väl alderig fransk manikyr. Jag har som sagt det också ibland. Oftast när jag haft "naturella" naglar ett tag och tröttnat på att måla dom varje kväll. Då brukar jag köra fransk gele eller shellack ett tag. Så jag är "van" vid det också.

Anledningen att jag tvekar är nog att jag är rädd att känna mig blek med fransk manikyr. Allt annat är ju så himla vitt. Tänker att även om blommorna är en färgklick så bär jag ju inte med mig dom hela kvällen. Och skorna syns ju inte så mycket. Det enda jag kan sätta färg på är ju läppar och naglar.

Men som sagt, jag velar typ från timme till timme...

Är det ingen som tycker att det kan vara läckert med röda naglar till allt det vita?

(Ska kanske också säga att jag från början var inne på svarta eftersom jag tycker det är såååååå snyggt - passar till allt, Men jag har fått lova min sambo att låta bli Skrattande)

• aniara

Jag röstar på röda naglar. Fransk manikyr brukar oftast se så plastigt ut (främst med långa naglar men det skulle du ju inte ha). Korta välformade röda naglar tror jag blir jättesnyggt. Själv hade jag ljust rosa naglar men hade valt en annan färg nu om jag fick välja om, pga att färgen var för transparant.

• brudsnart

Stilrent med vita tippar !

• Tokig
    filibustern skrev 2012-07-10 14:19:01 följande:
    fransk manikyr, visst är röda naglar snyggt, men keep it simple. :) 
    Trots att jag som sagt i stort sett aldrig har det annars? Jag gillar ju färgade naglar supermycket. Jag tycker t om det är elegant med svarta naglar, matchar allt. Korta välvårdade naglar i en läcker nyans tycker jag är en fantastisk färgklick.

Jag arbetar i en typisk myndighets/kontorsmiljö. Väldigt mycket är grått och stelt (skjorta kavaj etc). Jag tycker det är så otroligt härligt att kunna bryta av det med ett par turkosa eller gula naglar.

Det är därför jag tvekar lite. Även om jag, som sagt ibland, faktiskt har fransk manikyr så är det ju inte mitt vanliga. Mitt vanliga är rött, chockrosa, grått, svart, gult, oranged, grönt, turkost, blått, lila etc. Idag har jag röd klänning och typ lerfärgade (bruna) naglar.

Jag kan inte bestämma mig för vad som kommer kännas bäst. Jag är rädd att jag ska känna mig blek och inte mig själv på dagen om jag "fegar ur" och väljer franskt. (detta gäller även make-upen, många råder mig till att köra den "klassiska" brudsminkningen som är väldigt neutral).

Och adnra sidan så är jag rädd att det blir precis som många av er säger, att de röda naglarna (och röda läpparna) tar över och att jag kommer ångra mig i framtiden.

OK, det är världens i-landsproblem Skrattande Det var lättare att välja karl att gifta sig med än färg på naglarna hahahaha
Svar på tråden Röda naglar eller fransk manekyr?