• Tokig

Röda naglar eller fransk manekyr?

Jag kan verkligen inte bestämma mig.

Till vardags har jag nästan alltid målade naglar, i alla regnbågens färger. Rött, blått, chockrosa, grönt... ja ni förstår. Ibland bygger jag gelenaglar och då brukar jag göra fransk manekyr.

Jag kommer ha en hellång vintageinspirerad spetsklänning på bröllopsdagen, gula skor, rött matt läppstift och eyeliner. Flor med en vintageinspirerad hårdekoration. Min brudbukett kommer gå i färgerna gult, rött och fuscia.

Så vad tror ni? Röda naglar eller fransk manekyr... eller något helt annat?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 11:57
    Bortse gärna från att jag genomgående stavat fel till manikyr. :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Röda naglar eller fransk manekyr?
  • polkapinne

Jag röstade på annat.
    Till vardags har jag alltid målade naglar i alla möjliga färger.
    Men på min bröllopsdag kommer jag att ha ofärgade naglar. Ingen fransk manikyr utan bara göra en vanlig manikyr så de är fina och välvårdade.

• Anneli256

Om du vanligtvis är en "färgrik" person så hade jag nog snarare satsat på något typ av nagelkonst. Om du inte vill lägga ner massa pengar så finns det olika "klisteraccessoarer" stenar eller liknande i välsorterade sminkaffärer. Den ovan tycker jag personligen är vacker och stilfull... jag tycker inte heller att den tar fokus ifrån ev ringbilder.
  • LillaC

Jag tycker att du ska välja det du känner starkast för. Läser man dina inlägg så får jag känslan att du är mest inne på rött? Men jag kan ha fel . Jag tycker att rött skulle passa jättebra till den stilen du beskriver. Sen tycker jag inte att du ska vara rädd för att ha starka färger om du trivs i det, man kan ångra sig precis lika mycket om man väljer diskreta alternativ. Själv hade jag diskret brudsminkning ocg blekrosa naglar (nästan vita) men jag använder sällan vare sig smink eller nagellack så för mig var det vågat som bara den

• ajmb

Röstar på fransk...med kanske något litet på eller inte....
    Passar inte i röda naglar till vårt färgval och min klänning 

• Jalle

När jag läste rubriken tänkte jag först fransk manikyr. Tycker det är snyggt och stilrent, ska ha det själv på min dag. Men sen när jag läste din övriga klädsel och sminkning så röstar jag absolut på rött! Känns nästan lite 50-tal. Verkar som om du själv känner mest för rött också, som någon annan skrev. Gå på magkänslan!

• Green

Jag röstade på röda!
    Låter på TS som om det hade passat bäst med kläder och vad hon brukar använda.

Själv har jag gelenaglar och dom görs för det mesta som franska men alltid med färgade tippar istället för vita och så är dom alltid dekorerade.
    Ska ha cerise/fuchsia färgade tippar och någon typ av glitter/stenar på dagen D (men vi ändrar oss ofta när vi väl gör dom för svägerskan är så full av inspiration)
    Vi diskuterade först vita med "diamanter" eller pärlor men kom fram till att färg var roligare!

• Emsie

Jag tycker att det är snyggare med relativt korta, välskötta färgade naglar än fransk manikyr som jag personligen inte är jätte förtjust i. Det kan vara snyggt på vissa händer, om tippen inte är lång och inte kritvit. Dessutom har alla brudar fransk manikyr så jag tycker att det känns rätt tråkigt. Om du dessutom är en färgstark person så tycker jag att det ska synas även när du gifter dig och inte att du ska köra på den typiska brud-looken med smink osv om det inte är din stil. Rött låter som att det passar jätte fint till blommorna och maken du tänkt :)

• Chicita
    Emsie skrev 2012-07-10 20:08:39 följande:
     Rött låter som att det passar jätte fint till blommorna och maken du tänkt :)
    Oj..
    Ska man matcha naglarna med blivande maken? FörvånadFlört 
  • Drullen

Som flera skrivit nu, det är snyggt med fransk. Däremot tycker ja du kan göra lite detaljer på en eller flera/alla naglar. Lite "marmorering " med både gult o rött kan bli jättefint. Eller röd färg o gult glitter - marmorering på fransk.

• Chicita
    Emsie skrev 2012-07-10 21:18:41 följande:
    Oj, vad tokigt det blev! Menade ju "make upen" ;)
    Haha... ja du är inte den första som gjort den missen.
    Ibland kan det bli väldigt roligt...

Ex: Var på provsminkning idag, måste säga att jag inte alls är nöjd med maken. Måste byta! 
  • Emelie 87

I slutändan är det ju du själv som bestämmer dig för vilket du vill ha. Men jag röstade på röda naglar, mest för att det är så otroligt snyggt och går bra ihop med sminket. Jag hade själv röda naglar och rött läppstift på min dag. :) 

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Röda naglar eller fransk manekyr?