När ska man beställa catering?
Hej.
Jag undrar hur lång tid innan bröllopet som man bör ha beställt catering? För jag antar att de kan bli uppbokade.
Tack för svar.
Hej.
Jag undrar hur lång tid innan bröllopet som man bör ha beställt catering? För jag antar att de kan bli uppbokade.
Tack för svar.
Det beror på hur viktigt det är att du får en speciell cateringfirma, och vilket datum / tid på året du gifter dig.
Vår och höst tror jag är lite mindre belastning än sommar och runt jul/nyår.
Men hitta lokal först, sen boka catering. Se bara till att få pris baserat / person och inte gruppris.
Vi ska gifta oss först i augusti nästa år men jag vill skriva ett ungefärligt tidschema. Lokal har vi redan bokat. Men tror ni att 6 månader före är lagom tid att börja kontakta olika firmor?
Det är bra om du har maten någotsånär bestämd och bokad när du skickar ut inbjudningarna.
Eftersom maten är en stor del av budgeten så kan det vara lämpligt att veta vad kostnaden kommer bli per person så ni vet hur många ni har råd att bjuda
Vi hade catering, buffé visserligen. Vi bokade det ca en vecka innan vi gifte oss. Vi va 60 personer, och hade egen köks personal på plats som tog emot maten när firman kom ut med det. Sen kom dom och hämtade skålarna igen på måndagen. På deras hemsida stod det att man skulle boka 3 dagar innan, så det bästa är väl att kolla med firman ni tänker ta maten ifrån
Jag fösökte boka catering 1 år innan vårt bröllop (4 augusti 2012) men alla bad mig återkomma efter nyår så ungefär så 8-6 månader innan räcker nog.
bor du i stockholm. boka www.gourmetdirekt.se billiga och undrbara + att dom har festlokal.