• chrpe

Vaxa bikinilinjen?

Jag gör det väldigt ofta. Har gjort det både på salong och hemma. Det vanligaste är att kille gör på mig hemma. Klart det gör ont annars vore det konstigt, men vet man att det gör ont så är det inte så farligt. Ibland känns det inte alls, ibland känns det mer.

Jag tycker definitvit att det är värt det. Så skönt att slippa raka sig etc.

Jag tycker inte det gör ondare än att plocka ögonbrynen, men det är väl som sagt en vanesak.

• chrpe

Alltså det gör ju bara ont någon sekund sen är det över. Vet man att smärtan går över snabbt så är det inget problem. Vore det så hemskt skulle jag ju aldrig göra om det.

• chrpe

Jag vaxade mig för en månad och än syns inget!

• chrpe

Det är ju svårt att förklara hur ont det gör. Alla har ju olika smärttröskel. Klart att det känns men jag skulle aldrig tveka om att göra om det pga smärta. Så farligt är det inte. Jag kan tycka att det gör lika ont som att plocka ögonbrynen. Lika snabbt som smärtan kommer, lika snabbt försvinner den. Jag skulle kunna vaxa varje dag om det vore så, för jag tycker inte det är så farligt. Men som en del beskriver det att det gör helvetiskt ont vill jag inte hålla med om. Dessutom så är det ju så att vill man vara fin får man lida pin. Du vet om vad du har att vänta dig, därför gör du det! Det tar ca 20-30 minuter. Men då är det ju med förberedelser och rengöring också.

Svar på tråden Vaxa bikinilinjen?