Inlägg från: knyttan |Visa alla inlägg
  • knyttan

Bjuden på väns bröllop..

Jag tycker att det som nästan låter mest udda i hela det hära är att man kan "låna köket som finns i festlokalen"... så alla ska liksom glida in med varsin kasse och börja steka på mamma scans och sleva upp potatissallad?? Och sedan köpa dricka i baren? (följdfråga - får man ha med sig egen alkohol då för att liksom jämna ut det??) Och ska man sedan sitta lite hipp som happ i en festlokal och äta lite random mat som man haft med sig i en kasse, medans andra börjar shaka loss på dansgolvet eller hur sjutton tänkte dom där? Tror dom att det blir finfin partystämning av det?
       Nej en sådan bröllopsfest skulle jag inte käna mig så sugen på att gå på - och en sådan vän skulle jag nog inte sörja så mycket om hon försvann ut i periferin av bekantskapskretsen heller...

• knyttan
    Anonym (vännen) skrev 2012-07-11 01:40:35 följande:
    Lyckats få fram att det är festen vi betalar för.. tycker hon kunnat säga det direkt!

Min vän får gifta sig utan mitt sällskap och jag tror jag backar lite efter detta. 
    Alltså festen där den närmsta släkten får mat?? Förvånad Som resten (som betalar) inte är bjuden till?? Så oförskämt!! Eller har de en lokal med ohyggligt hög hyra som ska betalas?
  • knyttan

Hahaha denna tråden är för bra för att vara sann!! Jag hoppas verkligen att någon som känner brudparet i fråga tipsar om tråden {#emotions_dlg.djavulsk}
    Kuvertavgift för "fördrink och tårta"?? Alltså återigen undrar jag hur de har tänkt? En FÖRdrink är ju just det, något man dricker FÖRE maten (som man sen får laga själv då) och tårtan kommer rimligtvis sist (om det inte är en sk. "baklängesmiddag" de satsar på..?)
    Så om jag har fattat rätt så "får" man får ett plastglas med något starkt i när man kommer, vill man ha tilltugg till det så förväntas man kirra det själv. Sen ett par timmar senare så "får" man tårta, men vill man ha ngt att dricka till den så får man också pynta det själv?
    Alltså detta par måste ju gå till historien för väldens sämst planerade bröllopsfest.

Svar på tråden Bjuden på väns bröllop..