Bjuden på väns bröllop..
Håller verkligen med de övriga, en kuvertavgift är något man betalar för ett "kuvert" och det är ju maten. Tror nästan att det är som du skriver att ni betalar för deras middag som ni inte får vara med på.
Där jag bor kostar tårtan kring 38-45kr biten. Sen är det ju om det är riktig skumpa då kostar den väl i alla fall runt 500kr men det blir väl inte mer än 100 kr per pers som mest.
Nej, det var det konstigaste jag hört. Synd att du fick sådant kort snäsigt svar dessutom när du vågade fråga. Visserligen börjar jag vara stressad då jag ska gifta mig snart men inte säger jag åt mina ev gäster att de inte har med det att göra.
Men måste bara få berätta......vi hittade en helt fantastisk lokal att ha vårt bröllop i. Ligger ut med vattnet så vi kunde komma med båt, gifta oss på brygga m.m. Men de ville ha 17000kr i hyra! Sen skulle vi få hyra möbler för det hade de inga i lokalen. Det samt kostnad för ett band, nästan 10000kr och mat ca 25000kr och dryck 14000kr skulle göra att jag skulle vilja ta ut 400kr i kuvuertavgift, men vi tog en annan lokal istället för 3000kr där möbler ingår. Det blir inte lika fint men det blir fest och vi bjuder alla våra 70 gäster på allt. Men i den andra lokalen hade kostnaden per gäst blivit långt över 1000kr/pers men då hade de ju fått mat - inte bara tårta och en glas skumpa.