Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Bjuden på väns bröllop..

Haha ja mycket ska man höra innan öronen trillar av den saken är klar

• BlomAnna
    Anonym (vännen) skrev 2012-08-01 13:39:55 följande:
    Skulle gärna lägga ut texten från inbjudan, men vet inte om hon finns här på BT. Vore onödigt dessutom om någon kände igen henne och skvallrar Oskyldig

De gjorde även en FB-grupp där hon tidigare efterlyste anmälningar, då inte så många hade anmält sig Flört
    Jag tycker visserligen inte att det skulle skada om hon läste den här tråden och ser hur folk reagerar på deras inbjudan, kanske får hon sig en tankeställare då.

Hon vet ju dessutom inte vem av hennes inbjudna gäster som skrivit här eftersom du är anonym. 
  • BlomAnna
    sommar2014 skrev 2012-08-08 10:24:42 följande:
    Oj! Jag hade nog blivit bra paff om jag fått en sådan här inbjudan med posten... Kuvertavgift, ja för vaddå? Kuvertavgiften ska ju inte gå till "diverse omkostnader för bröllopet" (typ ringar och kläder) - utan täcka en del av kuvertpriset, det vill säga varje gästs mat och dryck. Förutom att 400 kr är en ganska hög kuvertavgift så får man ju ingen mat. Mycket märkligt! Jag tycker knytisfest är jättetrevligt, men då ska man ju som gäst inte BETALA för att få komma dit också! Och hela grejen med att brudparet inte är med gästerna under middagen tycker jag känns lite tråkigt, man är ju där för att fira dem och inte bara äta (egenlagad) middag med folk man kanske inte känner.

Jag tycker att detta låter som en ganska oplanerad kaosfest ... Bra att du tackade nej!

Vore intressant att se vad Magdalena Ribbing säger om det här festupplägget, kan du inte skicka in en fråga till hennes sida på DN.se?
    Haha ja det vore roligt. Om du inte vill skicka in det TS kanske det är ok att någon anna av oss gör det?
Svar på tråden Bjuden på väns bröllop..