Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Bjuden på väns bröllop..

Jalle skrev 2012-07-10 22:39:42 följande:
    Seriöst? Det var banne mig det märkligaste jag har hört.....nästan så jag funderar på om det är på om det är på riktigt??
    Precis vad jag tänkte också...

Inte för att jag har något emot kuvertavgifter, för jag tycker personligen att dom är toppen, men just i detta fallet var det väldigt märkligt som sagt. Kuvertavgift, utan att det täcker kostnad för något alls i princip och där gästen inte får veta vad pengarna går till.. nej, så gör man inte!
  • daniiel
    knyttan skrev 2012-07-11 12:25:15 följande:
    Vad var dealen med att gifta sig utanför kyrkan??
    Kan väl vara om man vill ha ett bröllop utomhus, men ändå ha det kyrkligt? Många borgerliga bröllop sker ju utomhus, så ett kyrkligt borde väl också kunna göra det. Jag tycker det är väldigt vackert utanför många kyrkor :)
    Chicita skrev 2012-07-11 12:50:41 följande:
    Det undrade vi också...
    Men jag har aldrig fått något bra svar. Nånting om att dom inte var så kristna eller nåt. Men då väljer man väl inte kyrka över huvud taget?  
    Men om anledningen är att man inte är kristen och därför inte vill ha ett kyrkligt bröllop, så bör man ju inte ens vilja vara i närheten av kyrkan. Inne eller ute. Just i det sammanhang du skre om, så låter det väldigt märkligt. Hela det bröllopet lät väldigt märkligt :P
  • daniiel
    Carina10 skrev 2013-05-30 11:08:06 följande:
    Är det inte så att de som väljer att ha det då inkl mat o dryck o frånsäger sig ev presenter?
    Jag kan ju skriva utifrån personlig erfarenhet då vi (ve och fasa!) hade just kuvertavgift på vårat bröllop. I den ingick ju brudskål, snacks, fördrink, mat, dryck till maten, alkoholfri dryck hela kvällen, kaffe och tårta. Det enda gästerna behövde betala förutom kuvertavgiften, var ifall dom ville ha ännu mer alkohol på kvällen efter middagen. Då kunde dom köpa det i hotellets bar. Och ja, givetvis sa vi att vi inte ville ha några presenter. Och ja, det är så det vanligtvis brukar vara när man väljer kuvertavgift :)

Så som i TS här är väldigt ovanligt, tack å lov!
Svar på tråden Bjuden på väns bröllop..