Anonym (!!) skrev 2012-07-11 11:33:05 följande:
Och jag som trodde jag varit med om det märkligaste men detta tar första pris! Jag och min man blev inbjudna till ett bröllop förra sommaren. Inbjudan löd ungefär så här: ni inbjuds att närvara på vigsel mellan bla bla efter hålls bröllopsfest med bröllopsbuffé, bröllopstårta, kaffe och dans... egen dryck medtages. Kuvertavgift 450 kr per person.
Det var ca 50 gäster. Vi fick som sagt medta egen dryck. När vi kom dit så gifte de sig på en brygga som tillhörde en camping... i klädd full "bakelseklänningmundering" med slöja osv, frack på mannen... sedan serverades Tacos och helt vanlig hemmagjord gräddtårta och en kaffeskvätt... i ett partytält...på campingområdet... cd-musik...De hade inte avsagt sig presenter trots att man tycker det är självskrivet med en avgift på 900kr/par...
Upplägget hade kunnat vara supergulligt med rätt proportioner men det blev tokgalet med "pengainsamlingen"...
Haha... det här påminner mig om när en kompis gifte sig...
Hon klämde på två andra kompisar några kläder från sin garderob (några såna där genomskinliga nätklänningar som man måste ha något annat under). Till saken hör att bruden är ca 15 cm längre och ca 4 ggr tyngre än den minsta av tärnorna...
Detta medans en annan kompis (sambo till en av tärnorna) stod i hennes kök och lagade potatisgratäng och fläskfilé som sen packades in i folie och togs med.
Bruden bär en kortkort fluffklänning av ballerinamodell (inte så snyggt när man är 1,80ca och väger över 100 kilo), en slöja av modell "mormors gardin" och en ranka av en murgröna i håret. Håret är krullat på "gammal tant-vis" med hårda korta lockar som stinker läggningsvätska och ligger som en hjälm runt huvudet.
Maken har trasiga jeans, dr martens på fötterna och T-shirt. Hans marskalk likaså.
Dom gifter sig
utanför en underbar liten pittoresk kyrka med mig och exet + han som lagat maten och brudens syster som enda gäster, alla andra ingår i bröllopsföljet (två tärnor och en marskalk).
Efter vigseln hade brudparet tänkt låna ström inne i kyrkan för att kunna värma maten som nyss lagats, i en micro dom släpat med sig.
Tanken var att vi skulle sitta på kyrkogården och äta sen.
Men nu blev det istället att äta kall mat på baksidan av ett omklädningssjul på en badplats.
Tack och lov tog dom inte ut kuvertavgift i alla fall