• Chicita

Fota inne i kyrkan?

Vår fotograf stod kanske 15 meter ifrån, snett framför oss / på sidan av oss och rörde sig bara längs med väggen så att säga.
    Han var inte fram och cirklade runt oss och det har jag nog aldrig sett någon fotograf göra på något av de bröllop jag varit på 

• Chicita

Apropå hur man reagerar förresten...

Jag hatar att vara med på kort. Om någon tar fram en kamera så springer jag åt andra hållet eller gömmer mig bakom kaffekoppen eller något sånt. Jag vill inte vara med på bild, men på bröllopet hade jag ju liksom inte så mycket val om jag inte skulle ställa mig och skrika åt folk Tungan ute 

Men så fort dörrarna till kyrkan slogs upp och jag gick fram till maken (ja vi hade sån där brudöverlämning, men egentligen bara för att det passade bättre med medeltidstemat) så hamnade jag som i en liten bubbla.
    Det enda jag var riktigt riktigt medveten om var maken och prästen och i perifirin surrade tärnor och marskalker samt näbbar...
    En av näbbarna var lite mer märkbar än dom andra i och för sig då Flört 

Men jag märkte inte fotograferna alls. I och för sig så var dom inte runt oss och surrade som sagt. Men jag tänkte inte ens på allt folk som satt bakom oss i kyrkan heller...

(vår lille näbb som tack och lov stal en stor del av uppmärksamheten)

• Chicita
    suewy skrev 2012-07-11 18:35:57 följande:
    Tack för alla svar, det hjälper verkligen till i planeringen!!
    Känner mej genast mycket klokare i detta sammanhang, tack tack och åter tack <3

Brukar det vara vanligt också att alla sedan samlas utanför och tar en stor gruppbild eller det amerikaniserat? :D Jag har frågat mina närmaste men dom har inte varit med om något liknade, jag skulle vilja ha ett gruppfoto på alla som kom till kyrkan, för alla kommer inte kunna få middagen..
    Det där kan ni göra hur ni vill med.
    Vi tog inga gruppbilder alls i princip. Eller jo på brudföljet efteråt, men inte annars.
    Eftersom jag inte gillar att vara med på bild så ville jag inte tvinga någon annan att vara med Flört 
Svar på tråden Fota inne i kyrkan?