• Krystal

Tips på bra locktång

Jag är på jakt efter en bra locktång. Funderar på att ha delar av håret i lockar on the Big day, och nu vill jag ha tips på bra locktänger. Den ska gärna vara lätta att använda på sig själv och den ska klara av att locka även långt hår utan att behöva ta det i flera omgångar. (har svanklångt hår, men jag tänker inte ha hela det lockat the Big day, utan uppsatt med hängande lockar, men jag skulle vilja kunna locka hela vid något annat tillfälle..)

• Svar på tråden Tips på bra locktång
  • Chicita

Tror du kan glömma att locka allt i ett steg. Värmen når inte ut till de yttre lagren när man har långt hår även om du tar väldigt lite i taget.

Mitt hår är rakare än spik. Enda sättet jag kan få det någotsånär lockigt är att fläta det när det är fuktigt och sova med flätat hår. Annars vill det inte locka sig alls.

Men jag skulle rekommendera en trefingertång till dig. Det är ett lättare sätt att få jämna lockar i långt hår utan att få sönderbrända toppar som är stenhårt lockade och inga lockar alls från halva längden och uppåt..
    Eller en "trollstav". men även där får du nog ta håret i flera omgångar. 

• Krystal

Ja att sova med fläta för att få lockar gör jag ofta..men det blir ju mer krusigt än lockigt..och nu vill jag ha lockar.. Det ska inte vara korkskruvar a la Nellie Oleson (ifrån Lilla huset på prärien) ...bara vanliga mjuka lockar..

• Chicita
    Krystal skrev 2012-07-10 22:02:00 följande:
    Ja att sova med fläta för att få lockar gör jag ofta..men det blir ju mer krusigt än lockigt..och nu vill jag ha lockar.. Det ska inte vara korkskruvar a la Nellie Oleson (ifrån Lilla huset på prärien) ...bara vanliga mjuka lockar..
    Då är en trefingertång jättebra Glad
  • Chicita

Ja det var ju en annan fråga Tungan ute
    De flesta märken har trefingertänger. Välj ett märke som du gillar och litar på helt enkelt.
    Braun brukar ju ha bra kvalité 

• augustesen

Om du vill ha lockar och inte vågit hår skulle jag nog köra på en wand vilket jag tycker är lättare att locka för att få lättare lockar. Jag brukar göra s-lockar med min tunna locktång vilken fungerar som en wand också :)
    Vilken typ av lock du vill ha beror oftast inte på vilken locktång du har utan hur du placerar håret.

Remington har bla en för 449:- som man kan köpa online via Eleven.

• daniiel

Jag har en wave maker från obh nordica och den tycker jag är toppen :) Blir fina, mjuka vågor i håret och den är väldigt enkel att använda.

Annars brukar jag använda icurl från babyliss och den ger mer lockar, inte vågor, och är också väldigt enkel att använda. Även babyliss press n' curl ger fina lockar. Man kan först tro att det blir korkskruvar, men drar man fingrarna igenom och separerar lockarna, så blir de väldigt fina.

Ingen av dessa kan du locka hela håret med på en gång. Jag tror inte du kan det med just någon locktång alls. Annars brukar det bli väldigt snygga lockar med plattång. Jag lockar med min plattång, enkelt :)

• Sara 120707

Kan tipsa om den här hjälpte mig att skona mina toppar, bra för riktigt långt hår oxå

">

Svar på tråden Tips på bra locktång