Blivande fruar 2014
Hej! Jag kommer också med i den här tråden fast allt är väldigt osäkert ännu. Som många andra här har skrivit så är det ju så kul att planera men era män är inte lika ivriga och samma gäller nog för oss. Vi förlovade oss förra veckan och då föreslog jag att vi skulle gifta oss i juli 2014 samma datum som vi träffades, fast 6 år senare, men mycket hinner hända innan det. Speciellt ekonomin är ett bekymmer eftersom vi båda studerar och har 2-3 år kvar vardera. Vi har i och för sig en del besparingar men vet inte hur mycket av dem vi vill lägga ut på ett bröllop, eller om det bara blir ett litet bröllop.
Hur som helst får man väl drömma ;) Jag har redan kollat på lite klänningar bara för att se lite hurudan modell jag vill ha och få inspiration, samma sak gäller buketten och färgteman. Tårtorna skulle jag gärna göra själv men min pappa gifte om sig i augusti i år och jag hade bakat tårtorna till det åt 150 personer och vet vilken himla tid det tog, så jag har ingen aning om jag kommer att hinna baka OCH fixa allt annat som jag inte behövde bry mig om den här gången... I och för sig kommer vi knappast att ha så många gäster heller.
Det är ungefär så långt vi har kommit hittills. Förresten tror jag det blir borgerligt, ingen av oss är troende och jag funderar på att skriva ut mig ur kyrkan. Jag skulle gärna vilja vigas utomhus men det är kanske för riskfyllt med tanke på vädret. Även om det brukar vara relativt bra i juli vet man ju aldrig om det kommer någon sommarstorm med åskväder just då ;) Eller så får man helt enkelt ha en reservplan.