Inlägg från: Shajne |Visa alla inlägg
  • Shajne

Blivande fruar 2014

Hej Hej!
    kikar in här med, har inte hunnit läsa det ni skrivit än men det hinner jag tills nog.

Förlovade oss 2011-11-11 och kommer gifta oss 2014-07-09 (på dagen 3 år efter vi träffats första gången)

Vill helst bara titta på allt som har med bröllop att göra. Men nu måste jag plugga, tenta imorgon!

• Shajne

Nästa söndag har jag varit förlovad i 1år! Ofatbart va tiden går fort. 

Känns som man planerar et bröllop som aldrig kommer ske bara för att det är så långt kvar. 1 år 8 månader. :/
    Avlägset Avlägset.

Har ni några tips på Sommarmat?

Vi ska gifta oss i Juli och har tänkt fläskfile o pot.gratäng. men det kanske inte är sådan mat som man äter på sommaren..
    Fundersam.. 

• Shajne

Mat är svårt. Vi har inte bestämt oss för om det ska vara buffe eller om vi ska göra själva eller om........ :)

Får snappa upp era ideer och se hur det utvecklar sig.

• Shajne

Hur fungerar det med in och utgångs musik? 
    Får man ta vad man vill?

Ingång vill jag gärna ha den klassiska :)

Men ut vill vi ha en låt som finns med i en film vi såg på våran första date som har blivit ett stort minne hos oss. Denna filmen såg vi på våran 1års dag och ska försöka göra det varje år har vi sagt. Får se hur det går :)

Men den låten skulle vi iaf vilja ha när vi går ut.

Kan man ha cd skivka eller hur fungerar det? 

• Shajne
    HubbaBubba skrev 2012-11-11 11:18:59 följande:
    Vi har också tänkt gifta oss 2014 :) 7/7 för att vara mer precis.
    Har bestämt kyrka, Gustaf Vasa kyrka i sthlm. Helt underbar kyrka :)
    Funderar lite på www.stockholmsbit.se/index.php som festlokal. Verkar riktigt mysigt och inte alltför dyrt :)
    Vi har ingen budget än, får kolla lite på det.
    Tror det blir rött, svart och vitt som färgtema.
    Nära mitt datum! :) vi ska gifta oss den 9e juli. :) Mitt i veckan hehe. 
  • Shajne

Yay nu har vi äntligen bestämt färgtema :) Lila, Svart och Silver! Favvo färger hos oss båda. Känns lite nyårsafton men det struntar vi i :) 

Känner en som sjunger gudomligt bra som man kanske skulle fråga om hon ville sjunga i kyrkan. Men vet inte om hon kan sjunga den låten som vi vill ha.  

• Shajne
    HubbaBubba skrev 2012-11-11 19:49:52 följande:
    Det står att det kostar 8000kr 18.00-01.00. Sen tillkommer pris för dryck också.
    Minus är att man bara får tillgång till lokalen en timme innan, men det ska vi nog höra om det inte går att ändra på, för på en timme hinner man ju inte fixa iordning allt.
    Mysigt att vara på landet också ju :) Vilken kyrka har ni tänkt om det inte blir Sorunda kyrka? :)
    Shajne skrev 2012-11-11 11:56:48 följande:
    Nära mitt datum! :) vi ska gifta oss den 9e juli. :) Mitt i veckan hehe. 
    Vad roligt :) Vart ska ni gifta er? :)
    Det blir i Åsaka kyrka. (Trollhättan) Om det är ledigt. Får väl ringa snart och boka :) 
    snowstars skrev 2012-11-13 11:00:16 följande:

Tycker det låter snyggt! Och så gillar jag inte att vissa färger ska vara knutna till en viss årstid så kör på det :)

Klart hon hinner lära sig sjunga på 1,5 år. Men man kan ju få räkna med att få en annan version av låten, men det kan ju vara häftigt.

Ja hon bör lära sig den låten, men har inte hört henne sjunga den stilen. :)
  • Shajne
    emme86 skrev 2012-11-13 21:03:49 följande:
    Åh, hej!
    Åsaka, inte långt från Vargön ju.
    Vi ska gifta oss i Tunhem o festen blir kanske här hemma i byn.
    6/9-14
    Hej :) Nä det är ju jätte nära.. Kan hända att jag vet vilken kyrka det är, var på mopperally med Åsaka moppers i augusti och vi stannade vid en kyrka däromkring. är inte jätte bra på geografin häromkring :)
  • Shajne
    MH2014 skrev 2012-11-21 20:48:37 följande:
    Första grejerna till bröllopet inhandlat :) (mycket liten gren till pyssel för inbjudan och bordsplaceringen ;) Bara två år kvar!!!
    Köpte första saken på tradera häromdagen. Ett "pärlarmband" man har runt vinflaskor. Tyckte det va lite sött. Lång tid kvar innan det är dags men det är svårt att låta bli :)
    aminis skrev 2012-11-14 14:16:52 följande:
    Hjälp! Jag råkade för några timmar sedan boka kyrkan. Det var lite oavsiktligt, skulle bara ringa för att kolla ungefär hur långt innan brudpar brukar boka och hur det såg ut i planeringen just nu, men damen på andra sidan linjen var så himla på och trevlig så det gick av bara farten... Haha, min fästman skrattade bara i telefonen när jag berättade.

Jaa, men nu är det gjort alltså, haha! Känns så himla konstigt, som att det helt plötsligt blev mer äkta. Men jag vet ju att det kan ändra sig om vi vill byta datum eller något, men... Nu står vi uppskrivna den 2/8 kl. 15.00. Shit pommes frites, så att säga....
    Nice! :) Vill oxå råka ringa och boka kyrkan haha :) 
  • Shajne

Glömmer hela tiden bort att denna sidan finns. Är så van med Facebook så jag går nästan aldrig därifrån :) 
    Skapat en brudsida där för brudar 2014 men får den inte till att fungera så man kan söka sig till den.
    Krångel hit och dit.

Börjar kika på klänningar igen och har hittat många fina. Hade velat köpa NU! men det får allt vänta. Ska banne mig loosa lite vikt innan!! Började i söndags (igår) så får se hur detta går. Så godissugen! :)

• Shajne

Dag nr 3 på bantandet och jag börjar bli irriterad på chips påsen, ostbågarna, skumtomtarna, marshmallowsen och ALLA andra påsar som vi har hemma. Har ofantligt mycket godis hemma :( 

Pengaoron är stor här kan jag säga. Xet betalar inte för vårat gemensamma tomma hus som inte blir sålt och jag har inte råd med två boenden. så det är lite kärvt. Som student har man ju inte så mycket pengar. Sambon har ju sin inkomst men den går åt till att leva. :) Blir spännande att se om vi gifter oss i sopsäckar eller brudkläder ;) Vilket som så är det våran dag och kläder eller blommor spelar ingen roll. Jag kan tycka att man ska lägga lite pengar på ett bröllop. man ska kunna leva efter också :) Men det är ju självklart upp till var och en.

Hade jag varit miljonär hade jag lätt spenderat flera hundra tusen på ett bröllop. men se det är jag ej :P  

Svar på tråden Blivande fruar 2014