• E86

Blivande fruar 2014

Hej tjejer!
    Får jag ocksåhoppa in här? Min sambo friade i oktober och jag svarade såklart ja!! Vi har planerat bröllopet till sommaren 2014, troligtvis juli-agusti. Vi kommer gifta oss i en liten stad i västmanland och jag ska i veckan börja att skriva till restauranger och se vad priserna ligger på  för  bröllopsmiddag hos dem. =)

• E86

MH2014: vad heter den tråden? Försökte söka men hittade inte =/

• E86

MH2014: Jag har letat men hittar inte din tråd =/ Om du vill får du gärna skicka länken till mig. Vart i västmanland bor du?

Jag har idag avrit på panduro och shoppat loss! Köpte en vit pärm som jag nu håller på att"pimpa" med allt möjligt fint och som ska bli planerings/inspirations album. Superkul! =) Är det någon annan som gjort något liknande? Har även mejlat några restauranger med massor av frågor. Är det någon annan här som funderar på att ha sin middag på restaurang?

• E86

Sandrajavisst: Ja jag tror  det kommer bli bra :) ska sätta in en checklista på de första sidorna som jag kan bocka av allt  eftersom :) Ja herrgård har vi också tänkte lite på, skulle vara hyr mysigt som helst. Men  kuvertpriset är då på 995:-/person plus att det ligger en bit utanför stan och då blir lite krångligare med transporten. Så vi får se hur det blir! =)

• E86

MH2014: vi bor i Sthlm men kommer gifta oss i Köping då vi kommer därifrån :) blir enklare då de flesta gäster bor där och dessutom billigare än i Sthlm... Ja vi tänker också så att vi vill göra så lite som möjligt, därför skulle det vara perfekt med en restaurang! Sandrajavisst: haha okej, har du mycket som du vill att tärnorna ska göra? Jag här så svårt att bestämma mig ena för vilka jag ska ha som tärnor :p antingen två kompisar eller mina systrar, jättesvårt.

• E86

Newertheless: Jag har också jättesvårt att bestämma mig, antingen 2 nära vänner eller mina två systrar. Jättesvårt är det! min fästman kommer ha 2 marshalkar.

Jag har börjat få svar från de jag hade skickat mejl till ang. bröllopsfesten. Får man fråga vad ni räknar medatt hela festen ska gå på? Vad har ni för kuvertpris om ni har något?

Jag har två olika förslag hittills. Det ena är en resturang som kan erbjuda 2 rätters, 2 glas vin/öl per person samt brudskål för ca 500:-/person. Denna resturang är på ett hotell, vilket är perfekt om några av gästerna vill  boka hotellrum. Vi får köpa tårta från annat ställe och ta med om vi vill.

Det andra stället är folkethus (iten speciellt mysigt ;P), där mat, alkohol (antar att det är 1 glas/rätt där med), personal, de dekorerar, städar osv, för 400:-/person. Vet dock inte riktigt vad för mat och hur många rätter m.m.

Tycker ändå att det verkar vara rätt  okej priser, eller vad tycker ni? angående det första stället så serverar naturligtvis personalen osv.  Måste dock kontroller så vi i så fall får "vara i fred"; hade ju inte varit någon höjdare att få dela bröllopsfesten med främligar haha ;)

Om man räknar på 50 personer så blir det antingen 20 000:-/25 000:- för hela festen, det är väl helt okej? Möjligtvis lite extra om vi vill ah specifika dekorationer osv.

• E86

Hej tjejer!
    HAr inte varit här på ett tag så det var mycket att läsa in sig på! Kul!
    Igår efter att jag såg att någon här hade beställt provkort så var jag tvungen att göra detsamma, beställde både från calligraphen och kortdesign. Så nu väntar jag med spänning på att de ska komma! =)

Sen har vi nog bestämt oss med lokal till festen, det blir nog ett hotell/resturang - välidgt bra att det är hotell emd då vi har några gäster som troligtvis kommer behöva bo på hotellet och rummen har bra priser. Dessutom fick vi ett bra kuvertpris och personalen har varit mycket trevlig och tillmötesgående!

Vi har dock inte boka något än då det ligger lite på is än sålänge, vi väntar på att se hur det blir med vissa saker innan vi kan bestämma oss för ett datum.

Men visst är det kul bara att leta inspiration och att drömma sig iväg?! :D

Svar på tråden Blivande fruar 2014