Newertheless: Jag har också jättesvårt att bestämma mig, antingen 2 nära vänner eller mina två systrar. Jättesvårt är det! min fästman kommer ha 2 marshalkar.
Jag har börjat få svar från de jag hade skickat mejl till ang. bröllopsfesten. Får man fråga vad ni räknar medatt hela festen ska gå på? Vad har ni för kuvertpris om ni har något?
Jag har två olika förslag hittills. Det ena är en resturang som kan erbjuda 2 rätters, 2 glas vin/öl per person samt brudskål för ca 500:-/person. Denna resturang är på ett hotell, vilket är perfekt om några av gästerna vill boka hotellrum. Vi får köpa tårta från annat ställe och ta med om vi vill.
Det andra stället är folkethus (iten speciellt mysigt ;P), där mat, alkohol (antar att det är 1 glas/rätt där med), personal, de dekorerar, städar osv, för 400:-/person. Vet dock inte riktigt vad för mat och hur många rätter m.m.
Tycker ändå att det verkar vara rätt okej priser, eller vad tycker ni? angående det första stället så serverar naturligtvis personalen osv. Måste dock kontroller så vi i så fall får "vara i fred"; hade ju inte varit någon höjdare att få dela bröllopsfesten med främligar haha ;)
Om man räknar på 50 personer så blir det antingen 20 000:-/25 000:- för hela festen, det är väl helt okej? Möjligtvis lite extra om vi vill ah specifika dekorationer osv.