Inlägg från: August Moon |Visa alla inlägg
  • August Moon

Blivande fruar 2014

Hoppar in här jag också! Blivande maken och jag beslutade för ett bra tag sedan att vi ska gifta oss 2014, men igår, över en romantisk alla hjärtans dag-middag blev datumet äntligen bestämt. Det blir den 16 augusti Glad Det lutar starkt åt att det blir borgerligt. Har inte köpt eller bokat något än, men tittat runt en hel del och vi har ett grundläggande koncept kring vad vi vill ha. Det kommer att bli elegant men rockigt - efter att ha snokat runt lite bland 2014-trådarna kan jag konstatera att jag och Hubba Bubba verkar ha mycket gemensamt på den fronten! Det blir troligen rött och svart som färgtema för oss också. Dock en betydligt blygsammare budget, vi tänkte försöka klara oss på ungefär 50000 om man inte räknar in bröllopsresan.

• August Moon

MH2014: Håller verkligen med - för oss är det jättemycket pengar! Jämförde bara med Hubba Bubba eftersom det verkar som att våra bröllop kommer likna varandra så mycket till stilen.

Hubba Bubba: Det blir i Uppsala, där vi bor. Platsen är inte närmare bestämd än så än!

• August Moon
    HubbaBubba skrev 2013-02-17 10:26:22 följande:
    Anledningen att vi kan lägga så mkt som vi kan på bröllopet är att sambon sålde sitt radhus och vi flyttade till hyresrättsradhus istället och tjänade rätt mkt pengar, annars skulle vi haft ett budgetbröllop.
    Vad roligt :) Vi började med 40000 i budget, men sedan har den gradvis svällt när vi insett vad allt egentligen kostar. I större städer tenderar det ju som bekant att dra iväg, allt bröllopsrelaterat kostar multum här i Uppsala eftersom de flesta som gifter sig här är 30+ rika akademiker. Så vi 20+ arbetarklassungar måste balansera mellan vad vi har råd med och det faktum att vi inte orkar göra allt själva. Vi är inga pyssliga personer utan vi gillar att få saker färdigserverat på ett enkelt sätt. Självklart kommer det att bli DIY-inslag men vi måste också vara realistiska med vad vi egentligen hinner med. Så 50000 är ju absolut ingen summa att fnysa åt, med det kommer bli tajt! Vi vill ha ca. 60 gäster så det är några som skall "utfodras" också, haha Tungan ute
  • August Moon
    3Maj2014 skrev 2013-02-26 09:59:07 följande:
    Här är en till som gifter sig 2014. 3 maj närmare bestämt :) Har tjuvläst tråden i nån månad nu, så det är väl bäst att ge sig till känna ;)
    Välkommen :) Har ni valt 3 maj av någon speciell anledning? Jag undrar därför att det är min och sambons fyraårsdag, och vi tänkte gifta oss då eftersom det är en lördag och allting, men sen blev det augusti av olika skäl. Vore ju kul om man hittat någon med samma årsdag tänker jag Glad
  • August Moon
    3Maj2014 skrev 2013-02-26 23:16:02 följande:
    Nej, vi har (tyvärr :P) ingen anknytning till det datumet.
    Snart har ni det Flört
  • August Moon
    amerika skrev 2013-03-05 10:20:46 följande:
    Bamsemums skrev 2013-03-04 20:30:39 följande:
    Hur klarade ni av att bestämma er? Det känns omöjligt att bli 100% nöjd med datumet faktiskt! Något som är lite kul är att det är min namnsdag den 19 Juli också (det kom vi på efteråt vi hade bestämt det datumet)
    Vilket datum man än väljer så kommer det alltid framöver ha en speciell betydelse i ens liv, oavsett anledning till att man valde det från början. 
    Precis så har vi tänkt! Ja, visst hade det varit roligt att gifta sig på en årsdag, men på det här viset får vi ju ännu fler speciella datum: ett när vi träffades, ett när vi blev ihop, ett då vi förlovar oss (vi är inte officiellt förlovade än), och ett då vi gifter oss. Det blir förvisso en utmaning för min blivande att komma ihåg! Han är urusel på datum, men har på ett imponerande vis lyckats memorera de första två datumen såhär tre år in, och de andra två kommer han ju få ingraverade som en fusklapp. Han har dock väldigt svårt att komma ihåg vigseldatumet för närvarande... men han minns att det är augusti 2014 så det är ju bra Tungan ute Ungefär så detaljerad info som behövs just nu.
Svar på tråden Blivande fruar 2014