Inlägg från: Bamsemums |Visa alla inlägg
  • Bamsemums

Blivande fruar 2014

Här är en till brud :) Den här sidan är ju grym! Jag har köpt boken "Allt om Bröllop", den kan jag rekomendera att köpa. Den har hjälpt mig mycket även om man hittar mycket på internet.
    Vi har tänkt gifta oss i Juli 2014 och jag håller på med budgeten, jag har ringt samtal och kollar upp saker bara för att få veta vad allt kommer att landa på så vet vi hur mycket vi måste spara.
    Det är jag som håller i planerna, fästmannen lyssnar bara och säger att jag får göra som jag vill så länge jag är nöjd. Och han har förbjudit mig att bli stressad och bli galen (vi får se hur det går med det närmare bröllopet)
    Det är iaf väldigt skönt att ha börjat planerna med bröllopet även om det är långt kvar. Vi har sagt att vi ska hålla det hemligt fram till sommaren och då kan vi börja berätta för folk. Han har berättat för sin mamma och jag har berättat för en av mina vänner som kan hjälpa till med planering, budgeten och bolla olika idéer, hon är grym på det! :)
    Dock har jag ett problem, i orten där vi ska gifta oss finns det bara två konditorin och det är ingen av dom som vill göra våran bröllopstårta. Min fästman är nämligen matallergiker och det får tex inte vara ägg eller nötter i tårtan. Jag känner mig lite smått panikslagen för jag vill inte stå och göra en tårta för 65 personer själv! Jag vet att det är 1½ år kvar, men jag blir lätt stressad över saker och ting! Min kompis lugnade ner mig och sa att vi ska lösa det och hon kände en som var bra på att dekorera och göra tårtor.
    Det är enormt mycket att göra och planera! Det jag är 100% säker på är vart jag ska fixa håret och köpa blommorna. Resten kan ändras, men vi har lite riktlinjer. Det ska vara så billigt som möjligt men ändå så bra som möjligt!

• Bamsemums

Nu är kyrkan bokad 19/7 -2014! Det känns helt overkligt!

• Bamsemums

Efter att ha bestämt datum och bokat kyrka har jag börjat tveka över datumet! Vi tog 19 Juli och hoppas på att vädret är fint då (eller iaf dugligt). Största anledningen var att de flesta har semester då och har större möjlighet att komma på bröllopet (vissa kommer att åka några mil).
    Men nu har jag fått lite smått panik, ska vi ta i Juni ist? eller Augusti? Eller tidigare i Juli? Jag vill ju gärna ha okej väder! Det känns som ett lotteri...

• Bamsemums
    xMariax skrev 2013-03-04 19:52:41 följande:
    Det där känner jag igen! Först ville vi ha ett vinterbröllop, sen sa vi att vi skulle gifta oss den 28 juni, sen ändrade vi oss till 11 oktober.. Nu är det däremot bestämt att vi gifter oss den 24 maj.
    Hur klarade ni av att bestämma er? Det känns omöjligt att bli 100% nöjd med datumet faktiskt! Något som är lite kul är att det är min namnsdag den 19 Juli också (det kom vi på efteråt vi hade bestämt det datumet)
  • Bamsemums
    aminis skrev 2013-03-04 20:37:47 följande:
    Bamsebums: Vi har den 2/8, och det är för att vi gillar augusti och för att jag kände att jag tyckte om datumet. Min M2B fyller år i juni så då känns det redan "taget" och juli kändes bara inte riktigt som vi. Augusti däremot, det kändes helt rätt. Dessutom så har man ju då hela sommaren på sig att bli lite snyggt brun, hehehe ;) Känn efter vad du/ni vill, det kommer nog till dig ska du se!
    Min m2b är en riktigt Juli kille, så det kanske blir bra. Men ändå! Det där med att bli brun skiter sig för mig, jag blir aldrig brun, bara en mörkare nyans av ljust ;)
  • Bamsemums
    amerika skrev 2013-03-05 10:20:46 följande:
    Bamsemums skrev 2013-03-04 20:30:39 följande:
    Hur klarade ni av att bestämma er? Det känns omöjligt att bli 100% nöjd med datumet faktiskt! Något som är lite kul är att det är min namnsdag den 19 Juli också (det kom vi på efteråt vi hade bestämt det datumet)
    Vi ville ha ett bröllop tidigt på året men inte på vintern. Mars och början av april kändes för kallt, slutet av april krockar m påsken nästa år och då satt vi med två datum kvar: 3 och 10 maj. Vi landade till slut på den 10 maj; efter påsk och Valborg, innan Kristi flygare, Pingst, Mors Dag, födelsedagar som vi har flera stycken i maj och början av juni samt innan stressiga maj med alla skolavslutningar, examen, konfirmationer, sommaravslutningar osv har dragit igång. Så vi var nog rätt praktiska, helt enkelt.

Vilket datum man än väljer så kommer det alltid framöver ha en speciell betydelse i ens liv, oavsett anledning till att man valde det från början. 
    Smart att tänka så :)
    Ja du har en poäng. Och 19 Juli är ungefär den tiden då vi fick kontakt med varandra första gången :) Så det kanske är bra ändå ;)
  • Bamsemums

Jag har funderat på det här med in- och utgångsmusik. Ingångsmusiken var lätt, det blir can't help falling in love med Elvis! Utgångsmusiken ville jag ha något roligt och jag kom precis på Star Wars theme! Jag älskar Star Wars, det hade varit awesome! Nu ska jag bara försöka få min m2b att godkänna det också ;)

• Bamsemums
    Larssonmaria86 skrev 2013-04-23 20:35:35 följande:
    Bamsemums: Vi funderar också på någon Star Wars låt att gå ut till, dels för att jag vill att min pappa ska vara delaktig (gick bort för fem år sen och älskade filmerna) samt så älskar min m2b dem :) Vilken låt ska ni isf ha?
    Jag funderar på introt :) Star Wars theme song :)  Imperial marsch är så ond ;)
  • Bamsemums
    Plättis skrev 2013-04-24 09:58:34 följande:
    Jag var på ett bröllop för några år sedan då en kompis gifte sig med en metalsångare. De hade Imperial March som utgångsmusik, och det var helt galet passande! När jag berättade det för min sambo satt han bokstavligt talat och hoppade i soffan och ville göra samma sak. Men jag tror intromusiken passar bättre om man inte är sångare i ett dödsmetall-band  
    Det förstår jag passade! Dock är varken jag eller min m2b sångare i dödsmetal-band ;) Jag älskar star wars och blev alldeles till mig här hemma när jag kom på idén (ungefär så som jag kan tänka mig att din m2b blev). Men min m2b gillade inte alls idén! Men han har ju aldrig sett filmerna heller, så nu har jag ett år på mig att hjärntvätta honom och kolla på filmerna om och om igen ;)
  • Bamsemums
    Plättis skrev 2013-04-24 15:51:17 följande:
    Åh, han har allt det framför sig! Jag tror att knepet är att inte översälja det innan ni ser filmerna. Om förväntningarna är skyhöga är det inte säkert att han blir lika såld som dig. 
    Jag är så galet tacksam över att jag har en karl som är lika nördig som mig. När jag låg hemma och var sjuk får någon månad sedan sträcksåg jag Sagan om Ringen-filmerna. Det hördes tydligen lika mycket från mig som från tv:n avslöjade min sambo. Om jag fick ge fritt utlopp åt min nördighet skulle det antingen vara Sagan om Ringen-tema med Frodo som vigselförättare (herregodegud, jag får gåshud vid blotta tanken) eller Futurama, världens nördigaste tv-serie.
    Jag ska se om jag lyckas att få honom såld ;)
    Ojoj, Det hade inte suttit fel! Ibland vill man gifta sig flera gånger för man har så många olika idéer ;) 
Svar på tråden Blivande fruar 2014