Inlägg från: Sofie0612 |Visa alla inlägg
  • Sofie0612

Blivande fruar 2014

Hejsan :) Då har vi oxå bestämt oss för att gifta oss. Valde den 6/6 2014 för det är vår förlovningsdag (ham friade 6/6-12) Jag är överlycklig och kan inte tänka på något annat än detta haha Planerar och pratar hela tiden om färger, platser, musik osv. Vi är egentligen rätt klara med vissa saker, planerar i tid och ska köpa saker hela tiden under året så de inte blir så dyrt :) Ska ringa på fredag och se om vårt första val till lokal är ledig. Vi har valt att ha de hemligt för alla hela året ut, förutom tärna å best man då så klart:) Sen vill vi skicka ut inbjudan i god tid, ca 6 månader innan för de e en fredag precis i början av semestern och en del av släkten har 80 mil att åka. Men de känns som hundra år till det e dax juh.

• Sofie0612

Power of love- ja jag läste det:) Vi valde det datumet för de var vår förlovningsdag:) först va vi lite inne på 7/7 2014 för 7+7=14 haha vi e lite siffer nördar :) Hur långt har du kommit i planeringen?

• Sofie0612

Min sambo valde det datumet till förlovning (blev överrskad) för de var venus passagen osv. Jag ska ringa om lokalen vi vill ha och till den vigsleförrättaren vi önskar imorgon. Försöker bara klura ut bästa tiden på dagen att ha vigseln på. Tänkte först 16 för de går ju fort men så ska fotografen fotabefter å de tar kanske en timme så kanske bäst att vigas kl 15. Å sen låta gästerna mingla medans vi fotas!? Min tanke e att gifta oss i parken intill fest lokalen. Men får se imorrn om de går haha Har oxå klurat på dekorationer, kläder osv. Våra färger som kommer vara på bröllopet är röd, vit å svart:) Vill börja pyssla nu direkt men finns så myvket fint så har svårt att bestämma mig haha

• Sofie0612

Så nu har ja ringt och sagt mina önskemål till rådhuset så väntar på att höra från den vigsel förrättaren vi önskat. Svårare med lokalen för de e ingen som svarar där :/ Vi vill helst inte fotas innan för sambon vill inte se mig i klänningen innan bröllopet:) Men de går säkert bra agt fotas efter. Får bjuda gästerna på dricka å tilltugg helt enkelt :)

• Sofie0612

Å så bar lokalen o bokad å tur va de för bara detta året var den redan fullbokad De e ingen supersnygg lokal men så kan man ju pynta själv:) Där finns allt man behöver typ bord stolar porslin osv Mn beöver bara precis städa undan efter sig själv å sen ingår städerska i priset som är 3500kr. E så glad nu haha fast att de e så långt kvar:) Vi kommer skicka ut inbjudningarna i rätt god tid då vi har långäga gäster å dessutom gifter oss en fredag.

Svar på tråden Blivande fruar 2014