Inlägg från: Marione |Visa alla inlägg
  • Marione

Blivande fruar 2014

Lindlund - Vad mysigt det låter med att ha ett helt vandrarhem för sig själv och så att alla kan äta frukost tillsammans morgonen efter. Låter underbart!

• Marione

Själva ska vi gifta  oss i augusti nästa år och vi har än så länge inte bokat in ngt överhuvud taget. Dock ska vi nog bestämma datum de närmsta dagarna. Just nu är det så mkt ideer som snurrar att jag inte vet varken fram eller bak...Men det ordnar sig nog.

• Marione

Helenis - Då tänker du lite som jag. Jag tycker om att pyssla och så men avskyr när det i sig blir ett stressmoment. Tänkte att jag ska sätta igång och göra saker och lägga i lådor. Min tanke var om det skulle bli väldigt dammigt och så. Jag funderar också på att börja med inbjudningarna nu, vissa är ju självklara så att man kan börja göra de redan nu. Dessutom surfar jag mkt efter klänningar eftersom jag vet att jag kommer att vela fram och tillbaka massor när det väl blir dags.

• Marione

Jag är en stark anhängare av att göra saker i tid. Därför sitter jag egentligen redan nu och planerar hela bröllopet på papper så att jag bara ska kunna sätta igång allt eftersom. Pyssel och sådant har jag börjat med för att se hur allt passar ihop och hur lång tid det tar att göra. Mkt av maten som jag tänker göra kommer också att gå att frysa så att inte allt behöver lagas dagen innan eller samma dag. Svärmor har dessutom erbjudit sig (flera gånger) att hjälpa till med maten. Jag känner att det vore bra, samtidigt som jag känner att jag vill att hon bara ska få vara gäst som alla andra med. Men jag tror att hon måste "få" göra vissa saker och vara involverad, det här är verkligen viktigt för henne.

• Marione

En fråga? En av sambons bästa vänner är duktig på att baka och han har nu erbjudit sig att göra vår bröllopstårta om vi vill. Jag tackade först nej eftersom jag tänkt att göra den själv.Men jag inser också att den kommer att bli ett stort stressmoment för mig, men jag har verkligen bilden klar för mig hur jag vill att den ska se ut. Tycker ni att jag ska överlåta det till honom (givetvis stå för kostnaden) och prata med honom om vad jag verkligen vill ha så eftersom vi utöver det ska ha efterrättsbuffé som ju inte bakar sig själv. Saken är även den att det är lite av hans grej i bekantskapskretsen att få baka bröllopstårtorna och jag vill ju inte göra honom ledsen. För det handlar inte om att han inte är tillräckligt duktig utan om att jag verkligen vet vad jag vill ha utseendemässigt.

• Marione

Eftersom han är en sådan nära vän känner jag att jag inte vill att han ska provbaka och sedan bestämma mig. Känns helt fell, dessutom vet jag att hans tårtor är väldigt väldigt goda, har ätit säkert 10 olika varianter från honom. Det som hindrar mig lite är utseendet, hans tårtor är vackra men jag vill ha en trevåningstårta "american-style" vilket han aldrig gjort förut.... Men kanske om han gör de olika delarna och jag sedan bara sätter ihop dem tillsammans med honom. Han är tex mkt duktig på att göra marsipanrosor vilket ju är klart godare än med sugarpaste som jag får göra i för att det ska bli bra.

• Marione

Amerika - Jag känner inte heller att rosor på tårtor är så där jättegott och att det egentligen inte spelar ngn roll. Men... vi kommer att ha ca15 barn på bröllopet och av erfarenhet vet jag att alla kommer att vilja äta av dem och då är det nog bättre om de är goda och gjorda av marsipan än av sugarpaste.

• Marione

Malin4900 - Jag har varit gift en gång tidigare och det bröllopet planerades på 8 veckor (från det att vi bestämde oss till bröllopsdag) inget jag rekommenderar. Men det går om man vill :) Blir nog aningen mer genomtänkt den här gången....

• Marione

141004 - BILD sen vill jag se (om du vill). Är det första klänningen i tråden?

Svar på tråden Blivande fruar 2014