Inlägg från: jeanettejohansson |Visa alla inlägg
  • jeanettejohansson

Blivande fruar 2014

Cecilia31 skrev 2013-05-26 10:06:32 följande:
    Hej
    blivande fru 2014 här.
    När ska ni börja planera allt?
    känns som om det är för tidigt men förstår att mkt ska fixas.
    Vi ska ha ett kyrkobröllop och gifter oss 30 aug 2014,

:) kraam

Vi gifter oss maj 2014 Det är väldigt olika hur tidigt man får planera. Om man vill ha en populär kyrka i stockholm eller ett populärt slott så får man boka ett år innan. Om man bor i en mindre ort så behövs det bara 2-3 månader innan :)

Vi har prel. bokat kyrka och prel. bokat en stugby vid sjön där våra gäster kan övernatta. Vi har ännu inte bokat catering. Ringen är med egen diamant och egen design och den är inte heller beställd ännu. Linneservetter fixades igår. Gästlista pendlar mellan ca 60-100 gäster.. så den är inte spikad. Klänningen ska jag köpa i höst men prova hela sommaren. Istället för att hyra tält så funderar vi på att köpa. Vi har gott om plats på gården så ett tält för 100pers kommer vi kunna använda igen och även låna ut. Golv, kristalkronor, stolar, bord och gasolvärmare kan man ju köpa själv alternativt hyra.

Vi vill inte boka för mycket för tidigt .. det kan vara bra att få gå runt och fundera och prata ett tag innan så man inte tar första bästa:) Dessutom kan man kolla upp alternativ och åka runt och besöka :)

Det är mycket som behöver fixas men eftersom att man är två om jobbet så går det i värsta fall att fixa på ett par månader :) så stressa inte!

• jeanettejohansson

Tjörnbrud skrev 2013-07-23 07:36:36 följande:Har ni börjat fundera något på klänning än? Hyra, sy upp, köpa? Någon dröm om hur den ska se ut?Jag ska köpa :) Mamma vill betala klänningen så hon och jag ska åka och prova lite snart. Jag har blivit förvarnad om att det kan ta lång tid innan man får sin klänning, så vi beställer 6 månader innan. :) Jag vill ha släp och stilrent, mer vet jag inte.

• jeanettejohansson

Jag och mamma ska gå och prova klänningar om några veckor :D Två av affärerna har stor-rea på pronovias så det passar perfekt!

Svar på tråden Blivande fruar 2014