Inlägg från: Pykkis |Visa alla inlägg
  • Pykkis

Blivande fruar 2014

Mer än ett år kvar förr oss, men nu har vi bestämt! September 2014 gifter vi oss :) Troligtvis den 20:e men det går inte att boka kyrkan förrän den 1 okt! Så en evig väntan tills dess.. Har skickat ut förfrågan om offerter ang catering till olika restauranger. Har frågat en vän om hon vill binda buketten (hon är florist) samt så sminkar hon också så det är klart. Fotograf och frisör känner vi också :) Längtar tills det är dags att prova klänning! Men det väntar jag med tills nästa år :)

• Pykkis

Har fått en offert nu från ett ställde där vi vill ha bröllopet!
    3-rätters m välkomstdrink, ett glas vin, kaffe m avec, dukning, bordsdekoration, serveringspersonal, lokal, städ skkulle gå på 48.000 så det lutar åt att vi bokar det så fort vi fått kyrkan klar!

• Pykkis
    Plättis skrev 2013-09-05 12:58:16 följande:
    Hur många gäster blir ni? Jag kollade med en herrgård här i Umeå som var superfin och kunde fixa hela paketet, men när jag såg hur mycket det skulle kosta för alla våra gäster fick jag panik och bokade egen lokal istället Oskyldig

Vi blir ca 60 gäster.. Har också kollat på lokal där vi ska gifta oss men det finns ingen som jag tycker passar och har inte fått svar från de andra catering-rastaurangerna ännu.. ger de ett superpris med bra mat kan jag tänka mig att boka en annan lokal fär att komma ner i pris lite samt att vi då skulle kunna bjuda på all dricka under kvällen, nu har vi bara tänka bjuda på det som jag skrev så har de en bar i lokalen där de för köpa sitt eget resten av kvällen!

Svar på tråden Blivande fruar 2014