Inlägg från: CamillaForsgren |Visa alla inlägg
  • CamillaForsgren

Blivande fruar 2014

Hej allihopa!
    Jag och min Mr Right har lite funderingar på att gifta oss den 9:e augusti då det skulle innebära att vi gifter oss på våran 1,5 års dag. Om exakt 10 månader alltså. Vi har än så länge inte bokat något, men så fort jag får klartecken från min m2b så ska jag boka kykan. Det enda jag inhandlat än så länge är inbjudningskorten, passade på då de hade utförsäljning på gallerix här i stan.
    Jag kommer laga all mat, baka tårtan och binda buketten helt själv då vi satsar på ett budgetbröllop. Vi kommer att ha festen hemma hos mina föräldrar(så länge det är okej för dom) då det finns massor av plats på baksidan.
    Vi kommer köpa relativt billiga ringar(förlovningsringarna är i stål så vigselringarna lär bli i stål också).
    Det som kommer att kosta är kläderna och buffématen men jag tror nog allt blir bra ändå. 
    Vi kommer bjuda ca 23-25 personer.

Det enda jag är lite orolig för är att min mamma inte gillar min m2b, så kommer säkert bli en hel del gnäll ifrån henne. 

Vi kommer gifta oss i Skellefteå, så om någon har tips på ställen man kan hyra partytält så tar jag glatt emot dom tipsen. 

• CamillaForsgren

Nu är jag så glad! Äntligen har min m2b sagt att jag får boka kyrkan! Det är ett otroligt stort steg från hans sida då han har stoppats mycket av sin nervositet. Så på måndag så fort telefontiden börjar så ska jag ringa och boka kyrkan. Den 9/8 2014 blir jag fru!

• CamillaForsgren

Wiie nu är kyrkan bokad! Känns som att planeringen äntligen börjar gå framåt :D

• CamillaForsgren

Ser att det har varit lite snack om tårtor och jag provbakade faktiskt våran tårta idag. Ingen som smakat än då den inte är helt färdig och jag äter inte sånt. Men det verkar som den blev kanon. Bottnarna består av två pound cake(typ vanlig vaniljbotten fast lite fastare) och en biskvibotten. Fyllningarna är citronsmörkräm(som den även ska spacklas med), vit chokladmousse och kola(kondenserad mjölk som kokats i burken ca 2 timmar). Vi får se vad fästmannen säger imorgon när han ska få smaka :) Kommer även ha sugarpaste på de riktiga tårtorna, men har ingen sån hemma just nu så hoppar det den här gången. Har en lite bildguide om det är någon som är intresserad av att kolla:)

• CamillaForsgren

Nu har tårtan smakats och den vart jättegod! Så det blir inga som helst ändringar på smakerna. Måste nog börja baka bottnarna och lägga i frysen snart så det går lite fortare när det väl är dags :)

Svar på tråden Blivande fruar 2014