Har också gjort en preliminär budget även om det är lite svårt när man inte riktigt vet hur det kommer att bli :-P 35 000 - 40 000 ligger vår budget på. Har räknat med 35 000 men tänker att det kan tillkomma saker.
Blommor: (bukett, tärnbukett, corsage och ev. blommor på bordet): 2050
Tänker då inte ha någon överdådig bukett och ge floristen ganska fria händer.
Hår: 2000 kronor. Vet inte riktigt vad de tar där jag ska gifta mig men tvivlar på att de tar mer. Och gör de det får en kompis sätta upp mitt hår
Smink: 0:- Min blivandes syster är utbildad MUA
Smycken/ev. grejer till hår etc.: 500 kronor.
Inte för att jag vet vad jag vill ha men jag tänker önska mig i present och ta sånt jag redan har i stor utsträckning.
Brudklänning: 3000 Ska försöka hitta nån som syr upp. Annars får det bli begagnat.
Skor: Max 250, helst tar jag ett par ur garderoben.
Övrigt: 400 (typ underkläder etc.).
Brudgummens kläder; 1000 kronor (skor och skjorta/slips).
Kostym finns redan.
Trycksaker: 2100
Lokal: 2000 kronor
Beror på vart vi ska vara. Ett ställe är gratis, ett annat kostar nån tusenlapp..
Mat: 6000
Tårta: 850
Dryck & Kaffe: 1100
Vill helst ha ett alkoholfritt bröllop och funderar på att göra måltidsdrycker själv.
Sång & Musik under vigsel: 2000:- (två kompisar till mig).
Vigselringar: Max 8000 men det beror på om vi ska ha en till ring, hur den ska se ut etc. etc.
Klädbidrag till tärna och marskalk: 1100:- (300/ tärna samt 500 för marskalken).
Fotograf: 3000 (känner två stycken men vill inte att de ska jobba gratis) .
Ja. Är lite andra poster som jag inte vet än och så. Och så hoppas jag ju att en del ska bli billigare och antar att en del blir dyrare. Men eftersom vi ska gifta oss på en rätt liten ort så är saker inte så dyra. Nu ska jag också fortsätta plugga :-P