Inlägg från: Pia88 |Visa alla inlägg
  • Pia88

Blivande fruar 2014

MH2014: Spännande  Skrattande

Bestämde idag att när jag nått mitt viktmål så får jag åka och prova brudklänningar Skrattande ca 8 kg kvar nu då Tungan ute men en ganska rejäl morot att se fram emot Skrattande

• Pia88
    Kakbakaren skrev 2013-02-24 10:35:37 följande:
    Förresten, som jag skrev i inlägget ovan så hade vi först tänkt berätta om bröllopet vid jul/nyår då det är ett halvår kvar, men är det för sent? Jag tror inte att så många i vår bekantskapskrets planerar bröllop inom de 2 närmaste åren men jag kan ju aldrig vara säker, de tror kanske att vi inte heller gör det :D Och det skulle vara väldigt synd om det skulle gå som för t.ex. Pia88 (om jag minns rätt?) vars kusin då meddelar att de tänkte gifta sig samma dag. Eller om någon inte kan komma p.g.a. resa eller dylikt. Vårt datum är speciellt eftersom det är 6 år sedan vi träffades den dagen.

Pia88: Jag läste tidigare i tråden att ni också ska ha bröllop i Österbotten i Finland :D Vad roligt, det ska vi också, men två veckor efter er :) Bor ni i Finland nu också? Jag och min fästman är båda från Finland och har alltid bott här och har egentligen ingen anknytning till Sverige men jag hänger här inne på BT eftersom jag inte har hittat någon lika bra finlandssvensk motsvarighet och det är så trevliga männsikor här :D
    Jo du minns rätt.. Det skulle ha krockat med min kusin.
    Jo vi bor i "Pampas".. Närmare bestämmt i Jeppis.. Jag har inte heller direkta anknytningar till Sverige, men som du sa.. Finns ingen finsk/finlandssvensk motsvarighet.. Eller, jag har inte orkat leta reda på en.. Bröllop.fi e ju en ganska bra sida.. Finns ganska mycket som kan vara bra ti veta.. Inte lika bra utvecklad som BT...

Var ska ni ha ert bröllop?
  • Pia88
    Kakbakaren skrev 2013-02-25 10:47:13 följande:
    Mina föräldrar är från Jeppis Skrattande men själv är jag Vasabo och min fästman är från Malax så i Vasa-Malax trakten kommer vi att ha vårt bröllop, beroende på var vi hittar en lokal som vi gillar Glad Jag har inte hunnit kolla igenom bröllop.fi så mycket ännu eftesom det känns som att det är så långt kvar för att planera alldeles för mycket men lite inspiration kan man alltid samla på sig!
    Sidu bara Flört Vi e båda "inflyttade" jeppisbor.. Jag e hemma från pedersöre och m2b från kokkola... Kolla in sidan.. Där finns inte allt, men bra mycket Glad vårt bröllop blir i min hemkyrka (purmo) och troligen på vår blivande hemort (öja), eller ditåt iaf men inget bokat eller bestämt ännu.. Kan ännu bli ändrade planer...
  • Pia88
    amerika skrev 2013-02-27 20:57:40 följande:
    Pia88: snygga pjuck!! Den modellen vill jag oxå ha (jag är ingen fan av öppen tå eller häl, tror det har med åldern att göra, är man tant så är man Flört) men annan färg, kanske ska kika på din sida o kolla om de finns i min färg (nougat).
    Tack Glad just dehär finns inte i Nougat.. Men har sett många som varit i den färgen Glad

Sjukt nöjd över att ha hittat skorna =) nu ska de "bara" gås in så att stortån överlever dagen B Flört
  • Pia88
    PoS skrev 2013-03-27 22:16:47 följande:

Jag är lite inne på att ha blå skor. Tror det skulle vara så himla fint, plus det passar i vårt tema haha. Vi har silver, blått och vitt som färger.

Men det är svårt - ska man börja med skor fast man inte ens har en klänning? Jag vet inte... Jag har fått tag i 2 par skor som jag kan tänka mig om det inte blir blåa men jag vet inte om det kommer att funka till den klänning jag eventuellt köper. Jag känner mig bara rädd för att jag inte ska köpa nåt i tid och stå där och vela fram tills det blir panik och jag får ta första bästa....

Hur går det för er med klädplanering för hela brudföljet? Ska ni köpa till andra i följet eller endast till er?

Vi har färgtema rosa, grönt och vitt.. Jag har köpt röda skor.. Fick en fix-idé för några månader sedan och kunde inte släppa tanken.. Nu e inte mina skor riktit knall röda utan lite mera åt röd-rosa hållet... (postade bilder tidigare i tråden)

Jag har klart smycken så när som på örhängen (spanar) och skorna kom från Zalando för några veckor sedan.. Har inte ens varit en första gång och provat klänningar.. Men jag visste vilken typ av skor jag ville ha, och när de visades i en banner på FB så slog jag till Flört

Klädplaneringen står på paus just nu.. tar det sen när det är närmare.. Ska träffa brudtärnan på tisdag så får då fundera lite med henne.. M2B har endast skjorta och slipsnål som bäst Tungan ute

Mitt tips. Vill du ha blåa skor - ha blåa skor. Det är er dag.
  • Pia88
    amerika skrev 2013-04-09 21:47:53 följande:
    Hur många av er ska skicka/har skickat save-the-date-kort och hur långt innan bröllopet gör ni det?
    Vi kommer inte skicka ut STD. Skickar inbjudningarna i februari-mars i stället.. Bröllop i Juli...
  • Pia88
    amerika skrev 2013-04-10 13:30:48 följande:
    Oj.. liten miss... men save-the-date ska de nog vara Flört
  • Pia88
    emilias81 skrev 2013-04-10 14:19:40 följande:
    Hejsan. Jag hoppar in i denna tråden jag också. Vi ska gifta oss 140524. Jag har svårt att inte börja planera precis ALLT redan nu :)
    Välkommen in i "gänget".. Planera på du bara. Det är ju en stor del av det roliga Skrattande
  • Pia88

Fick en kick av inspiration och tog fram pappers gilliotinen... Vad tycks till inbjudningarna, programhäfte etc.. Det bruna ska vara grön "organza"/naturpapper/väv...

• Pia88
    amerika skrev 2013-04-10 16:00:59 följande:
    Snygga hjärtan och fin rosa färg!! Har du ritat hjärtana själv? Kommer häftena se ut så med vitt underst, sedan grön och därefter rosa?

Jag måste bara fråga: ni som har rosa som tema, vad  tycker era män om det? Gillar de det eller tänker de att de får en lyckligare brud om hon får som hon vill?? haha 
    Jag gillar egentligen inte rosa men som bröllopsfärg tycker jag det är riktigt snyggt, speciellt ihop m grönt eller brunt.
    Tack =) hittade en stämpel i en hobby affär i Vasa iförra våras.. Ca 19€.. Slog till när jag hittade "den".. Silverstämpeldyna från Tiimari ca 9€.. Häftena blir i A5 och just som du säger.. Vit botten(dubbelvikt A4), grön ruta och sen en rosa ruta med stämpel... Inbjudningarna blir i A6 blir det väl då... (15,5x22 cm)
  • Pia88
    3Maj2014 skrev 2013-05-18 07:44:41 följande:
    Är det bara jag som inte KAN göra mer just nu? Vill pyssla med bröllopsrelaterade saker hela tiden, men känns som jag har gjort allt man kan göra. Har tom gjort klart inbjudningskorten och bordsplaceringen (Ja, jag kanske är lite sjuk i huvudet) ;) Vad finns det mer man kan göra såhär tidigt? Gifter oss den 3 maj nästa år.
    Jag som tyckte att jag hade gjort mycket.. Men inte fullt SÅ mycket.. Har bokat kyrkan samt fotograf, har de flesta accessoarer (?) färdiga... Kyrkan är bokat till 12.7.2014..

Har ni skaffat bordsdekorationer, servetter, ljus?... Gästbok, programhäfte... Mycket sånt som går att fila på hur länge som hellst nästan..
  • Pia88
    Ello skrev 2014-02-09 10:58:46 följande:
    Skulle också vilja ha vit chokladmousse men det är nästan bara jag som gillar vit choklad i släkten, så vi får se hur jag gör med det.
    Vitchokladmousse ska ni absolut tänka på till tårtan.. hade det i vår provtårta och det passar jättebra med kladdkaka Glad
  • Pia88
    Ello skrev 2014-02-09 20:06:22 följande:
    Kan man lägga två "mousser" på varandra eller måste man ha ytterligare en botten?
    det kan man absolut göra Glad men de måste vara ganska fasta för att inte rinna ihop...
Svar på tråden Blivande fruar 2014