Inlägg från: amerika |Visa alla inlägg
  • amerika

Blivande fruar 2014

sweetjonna skrev 2013-07-16 16:06:06 följande:
    Hej! Vi gifter oss i juni -14. Vi har bokat kyrka och lokal. Bestämt tärnor och toastmadame. Resten är kvar ;). Tänkte börja kolla lite smått på klänningar till hösten.. Tror vi blir en ca 70 gäster max.
    Hur gör ni med fotograf? :)
    Välkommen hit! Glad
    Vi har sån tur att vi har en god vän som är fotograf. Hon jobbar inte som det, men hon är riktigt duktig. Hon har tagit bilder på oss förut och vi tycker hon fångar oss på pricken!
    Hon är givetvis oxå bjuden som gäst, så därför kommer hon att vara med hela dagen.... 
  • amerika

Sitter o kollar på ringar.... synd att den jag tyckte var läckrast kostar 101.000 kr!!! Exklusiv smak, tydligen! Tungan ute får nog kolla efter nåt annat....

• amerika
    Tjörnbrud: om det är hamnen i Skärhamn du menar så är det ju fantastiskt vackert och om vädret är fint är det garanterat ingen som kommer att klaga över att strosa omkring där!!

Vi kommer att skicka save the date i september (gifter oss i maj). Vi skickar riktiga kort till dem som vägrar vara moderna och skickar meddelanden på facebook eller som mms till de som brukar hänga on-line. Vi har många som reser, från andra sidan Sverige och från utlandet så jag tycker det är sjysst att de får veta i god tid så de kan planera.
  • amerika
    Plättis: tror att alla blivande äkta makar går igenom perioder när man bara vill skita i alltihop och smyga iväg till rådhuset en torsdagseftermiddag med vaktmärstarna som vittnen.... Det är mycket hänsyn som ska tas hit och dit, man vill inte trampa någon på tårna och allt kostar pengar! Fundera på vad som är riktigt viktigt när det gäller bröllopet: känns det bättre att lägga ganska mycket pengar på en ring som du ska ha hela livet och trivas med eller är det viktigt att alla gäster får fina presenter? (taskig jämförelse men ja, du fattar!) Tror att man som "bridezilla" måste påminna sig själv ibland om vad som är det viktiga (att få leva tillsammans med sin man) i all bröllopssnurr...
    Men kul att hittade tillbaka till oss och inte ger upp! Glad

Jag har själv just nu fastnat i ringträsket. Som jag skrev i ett inlägg ovan så kostade ringen jag verkligen fastnade för 101.000 kr och det är ju lite mycket pengar för en kommunalanställd tjänsteman som jag... Har några gamla guldringar som ligger o skramlar i en låda. Jag har en idé om en egen ring med olika stenar som symboliserar olika saker. Ska ta med mig förslaget till en gammal bekant som är guldsmed och be om ett kostnadsförslag. Om man har lite eget guld samt ett par egna stenar, kanske det går att få ihop till vettigt pris? Ska bli spännande att höra vad han säger!
  • amerika
    Tjörnbrud skrev 2013-07-20 15:27:16 följande:
    Tror inte heller man blir mätt. Blir ju långt emellan måltiderna för alla. Är vigseln kl 13 så blir det tidig lunch. Man vill ju inte att de ska vara utsvultna. Ser ju lite lyxigare ut med lite praliner också ;) Har man någon enkel snitt och frukt så är det nog ingen risk att folk äter sig mätta, de kan jag inte tänka mig :)
    Håller med - tror inte heller man blir mätt!
    Sen är det kanske bara jag med bacillskräck som tycker att det är lite halvläskigt att folk ska stoppa fingrarna i choklad.... Personligen äter jag inte godis utan papper när det står framme för fler att ta, en godisskål på jobbet t ex. Men jag vet att jag är lite väl neurotisk med det där Flört
  • amerika
    Plättis skrev 2013-07-20 16:32:22 följande:
    Vi jobbar utifrån en begränsad budget eftersom min sambo är visstidsanställd och jag är arbetslös just nu. Så presenter till gästerna hade vi inte tänkt oss alls. Men vi har turen att alla våra när och kära erbjudit all hjälp de kan redan nu. Tårtan och maten löste sig dagarna efter vi förlovat oss eftersom min syster är en duktig hobby-konditor och en vän till min sambos familj är kock. De bara erbjöd sig direkt.
    Ingen förväntar sig en middag med fyra rätter på stans finaste hotell för alla vi känner, det enda som uttryckts är min mamma och moster som kräver att få närvara vid vigseln, oavsett vad vi hittar på (vilket skulle ge oss våra två vittnen Flört) och våra vänner som vill fira tilldragelsen med dans och alkohol. Så jag skulle kunna lägga hela budgeten på en ring och alkohol, men vi har bestämt att vi vill fira med våra familjer, så det blir middag och tårta 
    Härligt att få så mycket hjälp!! Vi har oxå en hel del nära & kära som hjälper oss, annars hade vi aldrig rett ut det ekonomiskt!
    Personligen kan jag inte förstå hur man kan lägga så fantastiskt mycket pengar på någonting som varar en dag och sedan är över! Trevligt kan man ju ha ändå, men ar jag. Men alla är olika och har man pengarna så är det ju förstår upp till var och en.
    Jag tycker oxå det är roligt med en mer personloig touch på ett bröllop än att allt ska vara tillrättalagt och perfekt ordnat. Men det är ju jag det! Tungan ute
  • amerika
    Plättis skrev 2013-07-20 17:00:36 följande:
    Vi har ju varandra, det är viktigaste delen av bröllopet, resten löser sig. Jag är så avslappnad att jag börar undra om min sambo lägger Valium i mitt morgonkaffe. I vanliga fall kan jag stressa sönder över småsaker, nu tittar jag på honom och tänker att jag vill vara med honom resten av mitt liv, sedan glömmer jag bort att stressa. SÅ SKÖNT!
    Känner igen känslan! Min sambo är oxå lugnet själv. Han plockar ner mig när jag är under taket och surrar. Så skönt när man liksom bara kan "vila" i en annan människa.
    Helenis skrev 2013-07-20 17:33:57 följande:
    Nu blev jag sugen på choklad.. :P
    hehe, lördagsgodis? Tungan ute
  • amerika
    Shokh skrev 2013-07-20 19:38:10 följande:

Hejhej

Vi ska gifta oss i juni 2014. Vi har vart till Gimo herrgård och kollat och gjort en preliminärbokning... Det känns så himla långt bort men ändå så nära...:)

Välkommen hit!!
    Gimo herrgård, var ligger det i landet? 
  • amerika
    2014maj skrev 2013-07-20 21:18:00 följande:
    Hejsan! Får jag oxå vara medSkäms Blev precis medlem efter att jag suttit som klistrad vid denna sida sen vi bestämde att vi skulle gifta oss!!
    Självklart - välkommen hit!!
    Ser att du också är majbrud, trevligt! Hur går det med planerandet?
  • amerika

Åh va roligt med flera nytillkomna giftaslystna - välkomna!!! Glad

Svar på tråden Blivande fruar 2014