Plättis skrev 2013-07-20 16:32:22 följande:
Vi jobbar utifrån en begränsad budget eftersom min sambo är visstidsanställd och jag är arbetslös just nu. Så presenter till gästerna hade vi inte tänkt oss alls. Men vi har turen att alla våra när och kära erbjudit all hjälp de kan redan nu. Tårtan och maten löste sig dagarna efter vi förlovat oss eftersom min syster är en duktig hobby-konditor och en vän till min sambos familj är kock. De bara erbjöd sig direkt.
Ingen förväntar sig en middag med fyra rätter på stans finaste hotell för alla vi känner, det enda som uttryckts är min mamma och moster som kräver att få närvara vid vigseln, oavsett vad vi hittar på (vilket skulle ge oss våra två vittnen
) och våra vänner som vill fira tilldragelsen med dans och alkohol. Så jag skulle kunna lägga hela budgeten på en ring och alkohol, men vi har bestämt att vi vill fira med våra familjer, så det blir middag och tårta
Härligt att få så mycket hjälp!! Vi har oxå en hel del nära & kära som hjälper oss, annars hade vi aldrig rett ut det ekonomiskt!
Personligen kan jag inte förstå hur man kan lägga så fantastiskt mycket pengar på någonting som varar en dag och sedan är över! Trevligt kan man ju ha ändå, men ar jag. Men alla är olika och har man pengarna så är det ju förstår upp till var och en.
Jag tycker oxå det är roligt med en mer personloig touch på ett bröllop än att allt ska vara tillrättalagt och perfekt ordnat. Men det är ju jag det!