Inlägg från: amerika |Visa alla inlägg
  • amerika

Blivande fruar 2014

Nu har vi bestämt en gång för alla att vi gifter oss 24 maj! Glad Datumet har flyttats fram ett par veckor då vi ska ha vigseln under en stor ek och den knappt har hunnit få några löv den 10:e som vi först tänkte... Så kan det bli när man inte har koll på naturen! (eken är ett av de senaste träden på våren att komma i lövsprickning...)

Och om vi av någon anledning inte kommer att kunna ha den fest vi skulle önska, så ska vi ändå gifta oss den dagen, för det viktigaste är att vi blir gifta och kan leva resten av livet tillsammans som man & hustru Hjärta  

• amerika
    mirran2: då måste det ju vara ett väldigt bra datum vi valt! Flört

erinny: välkommen hit! Jag blev alldeles till mig när jag såg att ni skulle gifta er 140714 för det datumet hade jag helt missat, men så rättade du dig själv och då blev det plötsligt förståeligt varför jag inte uppmärksammat det!

Lindlund: kul att ni kommit så långt och kära nån, ni har ju inte många veckor kvar egentligen! De kommer att bara svischa förbi under hösten.... Vilket datum är det ni gifter er?
  • amerika
    Sskbrud: ni bestämde er för mars? Det tror jag blir jättebra!! Välkommen till tråden!
  • amerika

Välkomna till tråden Carrol och Mamaria Glad kul att vi blir fler!

Januari är ju snart så det är inte mycket tid kvar att planera på. Jamaica låter spännande, berätta mer!

Och att välja mellan Spanien och Sverige, det måste vara svårt?! Vad är det som gör att ni överväger Spanien?

• amerika
    hjohanna: välkommen hit! Glad

Vi har oxå familj från utlandet då min blivande kommer från Montenegro på Balkan. Det är ju inte riktigt lika långt bort som Australien dock... Jag har däremot en barndomsvän i just Australien som blir bjuden på bröllopet men har förstås full förståelse för om hon inte kan komma. Tyvärr är det väl sånt man får räkna med. Men om folk vet om det i god tid så hinner de kanske planera och lägga undan en slant.
  • amerika
    SofieCB skrev 2013-08-16 14:39:11 följande:
    Hejsan Allihopa!

Jag hoppar in här med :) här är det 16 augusti som hjäller :D

Så exakt ett år från idag. SPÄNNANDE
    Veronica652 skrev 2013-08-16 15:08:49 följande:
    Jag gifter mig 1/2-2014 :)  

Hej på er!  
    Välkomna till tråden båda två!! The more, the merrier....

Nu verkar det som att det är mååånga som gifter sig i augusti, men det kanske bara är min känsla?
  • amerika
    MH2014 skrev 2013-08-18 19:48:35 följande:
    imorgon borde klänningen komma.
    Den ska göras lite om, Slitsen ska sys igen och ska sys in lite under höfterna så jag får en mermaid siluett på den..
    Får vi se,, men vad tycker ni- kan det bli lite old hollywood glamour över det hela? Har ju en brun pälscape som jag köpte över Blocket, den är ifrån början av 1900 som jag ska ha till vid fotograferingen, den ska sys till med ett strass spänne som knäppning tänkte jag och fålla bort det avskavda kanterna (den är ändå för stor så behöver sy iin den lite)
    Vårat senaste inköp. De har inte kommit hem än men i veckan borde paketet komma. Ett "check" till borta på listanGlad

Åsikter välkomnasKyss

Åh vilken snygg klänning!! Jag hade lätt valt en sån om jag hade haft kropp för det!!
  • amerika

Imorgon är det på dagen exakt 9 månader kvar tills dagen D: 24 maj!! Skrattande Det känns spännande, härligt och alldeles galet!!

Vi har vigselplats, festlokal och fotograf klart. 
    Ska sminka mig själv, fixa naglarna själv, laga buffématen själv och göra tårtan själv. Vi kommer inte ha liveband eller dj, utan köra låtlistor på Spotify.
    Vi har bestämt var vi ska beställa blommor, var vi ska sova på bröllopsnatten samt hur vi ska transporteras från vigsel till fest, men har ej bokat det än.
    Min bästa väninna (som ska vara vittne) och jag ska scrappa ihop inbjudningarna under hösten och skicka iväg i början av nästa år.
    En hel del dekorationer är redan inköpt o klart, såsom blockljus, vimplar, minigriffeltavlor etc. Servetterna ska vi beställa av scrapkompisens pappa på tryckeriet G:a Linköping. Det som fattas är porslin mm, pompoms, dukar samt blommor till borden.
    Fyra-fem olika personer är tillfrågade om de kan hjälpa till och vara "personal" på festen.
    Ring och kläder är inte alls klart eller ens färdigtänkt. Jag har köpt en sidenslips åt blivande maken i den färg jag gillar, men vill han inte ha den, så får den ligga till en annan gång....

• amerika
    Plättis skrev 2013-08-29 19:24:41 följande:
    Jag måste bara få dela med mig av en liten tanke. Idag var jag på begravning efter en släkting som hastigt gått bort. Maken som nu är ensam kvar efter 55 års (!) äktenskap sa till mig och min syster att det allra viktigaste är att alltid vara snäll med den man väljer att dela livet med. 
    Det är sådana stunder som får mig att minnas varför jag vill gifta mig med min fina karl.
    Åh, så gulligt!!

Jag tror tyvärr inte att jag kommer att hinna vara gift i 55 år innan jag dör (är ju 40+) men jag är nöjd med 30 eller så!

Och faktiskt var det bland det första min blivande sa när vi precis hade träffats: Vi måste vara snälla mot varandra, annars får det vara.... och med det menar han snäll = inga hårda ord, "bjuda till", ställa upp, vara förlåtande och visa ömhet mot varandra. Jag kan skriva under på det!
  • amerika
    MH2014 skrev 2013-08-31 08:04:34 följande:
    Va på klänningstripp i torsdags, och vet ni vad, I found it! Jag blev med klänning :) (min fjärde men det glömmer vi ;) ) Nu blir det Inge mer klänningsjakt, sååå skönt!! Kände mig fin och avslappnad, den är ju inte alls vad jag efterfrågat och tänkt egentligen men blir bra iallafall. Den är en tom palett som jag kan välja att matcha med vad jag än vill ha för utsmyckning, men det bästa va att det kändes bra! Några fler dagar än 5 månader kvar nu :)
    Grattis!! Måste kännas riktigt skönt att ha fått det avklarat och framför allt att du känner dig nöjd!!
  • amerika

265 dagar kvar och nej, jag räknar inte heller! Tungan ute

Men mest räknar jag ner tills jag ska åka till min blivandes hemland om tio dagar och hälsa på honom, hans familj och få se hur han växt upp, ta del av hans kultur, hans rötter. Det är så spännande så jag får gåshud när jag tänker på det! 

Och inte minst, så är det ju nedräkning tills vi träffas igen, vi har fått vara ifrån varandra alldeles för mycket!! SkrikandesMen det som inte dödar, det härdar, sägs det ju så jag inbillar mig att vår kärlek blir desto starkare istället!!

• amerika
    Lindlund skrev 2013-09-02 11:21:25 följande:
    Amerika - Vad härligt att du ska få träffa honom och att du får ta del av hans kultur! :) Det måste verkligen kännas jätte bra?!
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
    Ja, det känns jättebra!! Och pirrigt!
    24 maj 2014
  • amerika
    amerika skrev 2013-09-03 19:49:42 följande:
    Men shit va konstig min citering blev!!

Jag skrev:
    Lindlund skrev 2013-09-02 11:21:25 följande:
    Amerika - Vad härligt att du ska få träffa honom och att du får ta del av hans kultur! :) Det måste verkligen kännas jätte bra?!
     Ja, det känns jättebra! Och pirrigt!! Glad
    24 maj 2014
  • amerika

Jag kommer att ha örhängen + armband för det är vad jag brukar bära. Jag har alltid örhängen och byter mellan olika och bär oxå ofta armband, åtminstone 2-3 dagar/vecka. Jag använder inte så ofta halsband, känner mig lite obekväm i det (känns som att det sitter åt runt halsen, fast det inte alls är så).

Har oxå redan köpt det jag vill ha: hängande örhängen och enradigt armband i silver m ametister (lila stenar). Om jag ändrar mig så kommer jag att använda dem ändå för de är helt i min smak. 

24 maj 2014
  • amerika
    Oprekär skrev 2013-10-09 21:12:28 följande:
    Jag har ett armband också som jag tänkte ha, tills jag var på ett bröllop för några veckor sedan och såg att den bruden hade exakt samma Tungan ute Jag inser att detta kan vara höjden av fånighet, men eftersom det är en ganska specifik modell / av ett specifikt märke vill jag inte ha samma eftersom jag ändå känner denna brud.
    Jag förstår vad du menar men jag lovar dig: ingen kommer att lägga märke till det!!! Om du gillar just det smycket, go for it!!
    24 maj 2014
Svar på tråden Blivande fruar 2014