Blivande fruar 2014
Jag har lixom ingen riktig bästa vän av tjejerna mina utan alla är vänner men ingen som är mer nära än den andra typ så jag har super svårt att välja tärnor... :S Men vill ha! tur det är lång tid kvar!
Jag har lixom ingen riktig bästa vän av tjejerna mina utan alla är vänner men ingen som är mer nära än den andra typ så jag har super svårt att välja tärnor... :S Men vill ha! tur det är lång tid kvar!
så gjorde vi med, var tänkt nu till sommaren men för att slippa ta kuvertavgift som jag verkligen inte vill så skjuter vi på det till 14
Och med längre tid på oss så hoppas vi på att få ned kostnaden lite... vi räknar väl med runt 70 000 att det kommer gå lös på det men hoppas på att det ska räcka med 50 000
Js Fästmö - juni
AnnSofieS -
snowstars - 27september
Nevertheless - 26juli (bor i göteborg men bröllop i Bollnäs)
sommar2014 - juni
Ponduss - oktober Västerås
thistime - sommar
madde4you -
PoS - 25januari Stockholm
KimSB - sommar
Power of Love - juni Värmland
Josefine o Micke - 25januari Stockholm
Förälskade - september Landskrona
emme86 - 6september Tunhem
MH2014 - december Västerås
Linapanil89 -
Fannyterez - 3maj Göteborg
Kakbakaren - juli
blivande brud - 7juni
MissTC -
Andblo -
Shajne - 9juli Trollhättan
Natalis -
aminis - 2augusti Stockholm
Marcus Elin - sommar
Augustimamman - sommaren
HubbaBubba - 7juli Stockholm
MissLii - 14juni
Pearldrop - sommaren
Sandrajavisst - 7 juni, Nyköping
141004 - 4oktober
E86 - sommaren Köping
Pia88 - juli, Österbotten finland
Fick mail från bröllopsglamour häromdan!
jag frågade dom om något tips på någon juvelare i göteborgstrakten som man kunde designa sin egen ring hos, fick några olika förslag och ett ställe i borås rekommenderade dom varmt + att man som medlem får 50% rabatt på själva ringstommen!
Då kanske ringen inte blir så dyr som jag trodde den skulle kunna bli!
Måste försöka kika lite närmare på det sen får nog bli 6st 0,02ct stenar vill ha småå så solid ringens diamant står ut lite mer! Och så vitguld i stommen!
vi har inte planerat ett dugg mer på jätte länge... julen, födelsedagar och familjeangelägenheter har kommit i mellan.. har en systerson som hamnat på sjukhus och är mycket allvarligt sjuk så har inte haft tid eller ork till att planera något riktigt ännu..
väntar FORTFARANDE på att gubben ska ringa och kolla upp lokalen och boka om vi alla får plats där...!
Kan lixom inte göra så mycket mer innan vi vet om vi kan vara där, först då kan man planera hur man vill dekorera och hur folk ska sitta m.m
vi har frågat toastmaster iaf så vi har en sådan klar, mer än så har vi inte gjort.
Hubbabubba: tycker dom var fina
MissLii: www.brollopsglamour.se/appar-f%C3%B6r-ert-br%C3%B6llop
äntligen har gubben ringt!
1100kr totalt för 3 dagar av hela anläggningen och finns porslin, bestick, glas, stolar, bord och sådant för minst 60 pers men man får lätt platts med 80st och vi blir mellan 60-70st så det går ju bra!
bara att ta med lite annat bestick, proslin och sådant om det skulle fattas så kan man ha annat på honörs bordet utan att det blir konstigt! Köket fanns inte så mycket laga mat tillgång utan de var typ micro, en ugn och någon platta... så får fundera på hur vi ska göra med maten, har haft kall buffé fundering iom att det är mitt i sommaren... buffé ska det vara iaf, men får se om de blir att vi fixar det själva eller om vi tar catering, då ingår ju värmeskåp och sådant
i juni hade dom fullt upp iom midsommar, studenten, nationaldagen m.m men juli skulle det vara lugnt sa dom.
Han bokade inte utan sa att vi skulle återkomma, så vi ska dit i veckan som kommer och kika och ta lite kort så vi kan tänka oss hur det kan bli så bokar vi då om allt känns så perfekt som vi föreställt oss att det ska kännas
Äntligen är vi på gång igen lite!
hej tjejer!
har inte varit inne på länge pga massa strul med att komma in på sidan bla...
Men nu äntligen verkar teknikerna ha löst så jag kan logga in igen!
Här står det helt stilla i planeringen, lokalen är bokad iaf och antagligen prästen (men inte kyrkan ännu haha)
har en bekant som döpte vår dotter som vi har förvarnat om att vi gärna vill att hon viger oss så hon har skrivit upp datumet Väntar lite med att ringa kyrkan bara och boka den.
har gått och blivit student nu oxå, så nu blir det ännu svårare att spara ihop pengar
men det ska nog gå bra
Vi ska ha rosa/grönt som tema
Gubben har inga problem med det :D så länge det inte blir massa massa massa rosa hehe och det blir det inte heller
jag ska ha knall rosa skor till klänningen iaf så mycket vet jag! och tärnorna ska ha rosa och grön klänning (en färgade men olika personer olika färg lixom) och gubben ska ha grön eller rosa fluga om jag får bestämma haha
vi har bestämt oss för att bara jag ska ha en ny ring, men den ska jag rita själv har en solitär ring som förlovningsring nämligen så vill ha en ring som man "klickar i" solitären i lixom så att det ser ut som en ring och så 3 små stenar på vardera sida om solitären Det är tanken iaf sen får vi se om det blir så i slutändan eller inte haha
jag ska försöka börja prova lite klänningar till hösten tänkte jag Kan ju som sagt ta ett tag innan man får den!
Å det måste vara en som inte är allför komplicerad att sy om utifall det behövs då jag jobbar lite på vikten oxå
Idag är det 1år kvar!
I lördags bokade vi band :) Å på torsdag ska vi till lokalen å kika på logen. Ta lite kort å sånt så bi kan se över hur det ska dekoreras å hur bordsplaceringen ska vara å sådant :) Vi e uppe i Bollnäs nu på semestern så passar på nu! Kommer inte upp förrän till jul nästa gång å gången efter det blir till bröllopet så!
Ingångslåten tror jag vi har klart för oss nu med :) Ring of fire av Johnny cash blir det nog (utan sång) På youtube finns det hur det kan låta på piano, men hade gärna haft på orgel om det går/låter bra då det blir så mäktigt ljud av det tycker jag :D å kyrkan vi gifter oss i har en väldigt fin orgel å en kantor som verkligen kan spela bra! :) Har ni funderat något på in/utgångs musik än?
I was born to love you med Queen står med som förslag på in/utgång oxå :) Tror den gör sig bäst som utgångs va? :)