Inlägg från: Anonym (Brud i augusti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Brud i augusti)

Outfit till secret box fotografering

Hejsan!

Jag håller själv på att planera min egen Morgongåva-fotografering och kan dela med mig av hur jag har tänkt.

För det första funderade jag över sådant som jag redan har som jag vet att min fästman älskar speciellt mycket. Och det är inte nödvändigtvis underkläder. Själv kommer en av mina outfits vara en kort klänning som han tycker att jag är världens absolut vackraste i. Man behöver som sagt inte bara använda sig av underkläder.

Sen fortsatte jag att fundera på nästa outfit och kom fram till att här är ju ett ypperlig tillfälle att använda sig av sådant som man har valt bort till bröllopsdagen. Jag kommer inte ha slöja t ex när vi gifter oss och då tänkte jag att DEN detljen vill jag fånga upp på fotograferingen!

Sen kan man ju även göra sådant som man vanligtvis inte kan göra. Jag har en väldigt genomskinlig, vit spetsklänning som påminner om en gammaldags brudklänning. Under det tänkte jag har mycket mörka underkläder och se vad fotografen kan göra med det.

Högklackade skor tänker jag ha med mig i mängder för man får dels så fina ben i dem och det blir en härlig detalj på bilderna.

Vidare har jag ett smycke som jag älskar som jag fått av min fästman so jag tänker ha på mig till någon av mina outfits. Jag har valt underkläder som är ganska neurala. Jag känner att det fina ligger i alla detaljerna.

Hoppas att jag har kunnat ge lite hjälp även om jag inte kan skicka konkreta bildförslag (fästmannen hänger här ibland och då hade han kunnat lista ut att det var jag).  

Setet du hittat på Lindex var väldigt fint!!! 

• Anonym (Brud i augusti)
    Anneli256 skrev 2012-07-12 17:08:53 följande:
    Boudoir bilder eller secret box bilder är för mig sensuella bilder där man visar mycket av kroppen.. endast för sin "älskades ögon" ..ej nödvändigtvis stringtrosor och den biten, men kläder som man bara har på sig i sin älskades närvaro. Bilder som du beskriver med en kort klänning som sambon visserligen älskar så tycker iaf inte jag att man kan säga att dom bilderna faller under samma kategori. Missförstå mig inte din ide är jättebra om man inte vill gå så långt som att ta "riktiga" secret box bilder och kommer säkerligen att bli väldigt uppskattat ändå.
    Jag tror att du inte riktigt har förstått vad jag menar men mitt ovanstående meddelnade. Vad jag menar är att man kan använda sig av sådana kläder som i vanliga fall kanske inte skulle anses sensuella men som betyder det i era ögon. 

Till exempel är min klänning mycket uringad och ganska kort. På en av bilderna planerar jag att ligga ner och att bilden tas från ansiktet ned åt så att bröstens kurvnings syns väldigt tydligt och att man sedan har benen t ex korsade upp mot väggen och att man möjligtvis har strumpeband eller skymtar trosan nedanför klänningen.

Så jag tycker att du har helt fel med att man inte skulle kunna använda sig av "vanliga" kläder under en secret box fotografering. Man måste inte ha porriga dressar eller underkläder för att ta sensuella och utmanande bilder. 

I mitt fall blir min fästman mycket mer till sig om jag är klädd i den ovannämnda klänningen än om jag har ett raffset på mig vilket jag tycker gör den alldeles perfekt för en secret box fotografering.  
Svar på tråden Outfit till secret box fotografering