PippiL8 skrev 2012-10-15 11:44:36 följande:
Hej alla brides 2b! Vilken härlig tråd! Det tog en liten stund att läsa den från början, men nu är jag up to speed
Jag och sambon gifter oss den 3:e augusti i Västerås. Brunnby gård är bokat för mottagningen och vi hade nog tänkt ha vigseln där också. Utomhusvigsel, så vi får se hur det går. Har dock inte ordnat någon som viger oss än. Ringen är däremot beställd men sen har vi inte kommit längre i planeringen. Vi har jobbat med många bröllop så vi känner väl att vi har lite koll iaf. Vi träffades när vi jobbade på stadshotellet, han som kock och jag som servitris/bartender, där jag hade hand om många bröllopsmottagningar så undrar ni något om själva mottagningen så kanske jag kan vara till hjälp
Är det någon som inte ska gifta sig i en kyrka som kan berätta lite om hur de gör? Har inte gått ur kyrkan men finns det någon präst som kan tänka sig att utöva vigseln någon annan stans än i kyrkan? Vad kostar annars en borglig vigselförättare?
Prata med en präst i Västerås som heter Jerker, även kallad powermeet-prästen, han är jättebra! En präst kan nog viga utomhus oxå, se bara till att boka in det i god tid. Vi kommer ha en borgerlig vigselförrättare o så vitt jag vet ska de vara "gratis" sånär som på resersättning.
Är det nån borgerlig vigselförrättare här i Västmanland som ni kan rekommendera eller har hört bra om? Vi ska ju iofs inte gifta oss här i länet, men man vill ju kunna träffa vf o prata o öva vigsel o så...