• xanthine

Brudar Västmanland 2013

Jag orkar inte gå igenom alla 30 sidor så risken finns att jag ställer en fråga som det redan finns svar på i tråden sen innan. Men vad ligger lokalpriserna på i Västerås? Vi tänker oss en billig men mysig lokal och har fått upp intresset för Brunnby Gård. Men det står typ inget alls på hemsidan. Är det så att man liksom hyr bara själva lokalen så kan man få styra med mat osv. själv?

Kan självklart maila å fråga dom men tänkte jag hör lite här först innan jag går all in på just den lokalen och forskar vidare. Jag gillar även Engsö Slott, men jag misstänker att det är utanför vår budget. Erfarenheter?

Tycker detta med lokalen är det svåraste eftersom vi har noll koll på vad som finns och att googla har inte resulterat i så mycket som jag känner att jag kan gå vidare med. 

• xanthine

Tack MTB

Det underlättade en hel del för mig. Nu kan jag lägga en preliminär budget och se vad jag har att jobba med  

• xanthine

Jag hör inte riktigt hemma i den här tråden då jag är brud i Västmanland 2014 Men jag bara måste rådfråga någon. Varken jag eller min M2B är från Västerås, och vi känner inga här som gift sig tidigare.

Jag vet att det är länge tills vi ska gifta oss och att det säkert löser sig. Men jag kan inte låta bli att få lite huvudbry över fotograf. Mitt dilemma är:
    Jag skulle vilja ha en fotograf som följer oss under dagen. Men när jag kollar runt så kostar detta i regel över 20 000:-. Detta fick mig att tänka om, det räcker säkert med 3-5 timmar. Så det viktigaste är med. Men det kostar mellan 5000-12 000:- vilket jag tycker är ganska dyrt det också. Jag hade uppenbarligen en skev bild av vad sådant kostar
    Jag känner ju inte att det måste vara en professionell fotograf utan om det är en glad amatör med rätt anda så är det precis det vi söker. 

Hur har ni andra gjort som bor i detta området? 

• xanthine
    lillasofie skrev 2013-03-18 21:53:47 följande:

Vi har en bekant till sambon som ska fota oss. Han är med hela dagen och vi får runt 400 foton, redigerade om jag fattade rätt, för 8000. Han har eget företag mathiascederholm.com/web/

Hindersprövning gäller ju i 4 månader, så det kan du ju beställa nu. Namnändring vet jag faktiskt inte med.

Tack, jag har mailat honom nu. Det var ganska stor prisskillnad om man ser till många andra ställen jag kollat på.

Men jag tar gärna emot andra tips också så man har lite att välja mellan  
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013