Brudar Västmanland 2013
Här är mina fina smycken som min syster gjort till mig ♥
Här är mina fina smycken som min syster gjort till mig ♥
Försökte ladda upp en bild på mina smycken tidigare som min syster gjort till mig men det gick inet med telefonen, har nu tagit en bild med kameran istället... Tyvärr är inet kvaliten den bästa men det är vita pärlor och så strass-rondeller emellan. Jättefina tycker jag o extra kul att min syster gjort dom till mig
Hur var era bröllop i lördags?? :)
var ju kanonväder iaf -fram tills kvällen :)
Själv tror jag att vi börjar få allt för bröllopet klart...lite småfix med de stora bitarna är nog klara iaf!
I övrigt är min värld i kaos- fått besked efter operationen av tumören i sköldkörteln o det visade sig vara cancer och jag måste opereras igen :( Operationen blir efter vårt bröllop iaf så vi har bestämt oss för att köra på som vanligt med bröllopet o allt- vi vill inte låta cancern få förstöra för våra drömmar o planer!!
Försöker fokusera på det positiva jag har i livet o glädjas åt allt det bra men ibland kommer det ifatt en o man bryter ihop. Men jag tror att vår bröllopsdag kommer bli en glädjens dag iaf!!
Har haft provuppsättning för ca 2 veckor sen och nåt sånt här blir det med håret men med lite mer lockar o volym o inte så "platt" upptill... framtill fick jag ingen bild men det hänger fram lite lcokar från "luggen" så det är bara lite av sidohåret som är baksatt...
Nu är det nära!!!! På lördag är den stora dagen...åh va pirrigt det är :)
Nu är vi gifta! Vår dag i lördags blev allt som vi önskade o lite till...helt underbar!!!
Vädret var kanon hela dagen (kom en liten regnskur på kvällen men det gjorde ju absolut ingenting).... så härlig stämning, massa fina, roliga o rörande tal... god mat, dryck o tårta o massa KÄRLEK!!! En magisk dag/kväll!!!!
Delar med mig av några bilder som vi hittills fått tag i :)
Så här såg det ut det som vi först mailade till vigselförrättaren...och det var även så det blev :)
Vigseln börjar 15.30.
Våra värdinnor börjar med att hälsa alla välkomna och informerar lite om vad som sker efter vigseln.
Vår vän kommer att spela på gitarr och sjunga en låt i början. Låten heter ”Marry me” av Train. Min systerson som är 9 år kommer gå in först som ringbärare. När han kommit fram så går jag och R in hand i hand och ställer oss framför dig.
Vår vän spelar klart låten.
Sen har vi en dikt vi gärna skulle vilja att du läser. Det är den här:
Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.
Sen spelar vår vän ”Kärleken förde oss samman” av Ulf Lundell.
Sen om du vill presentera min syster Sara som ska läsa en dikt av Helena Ferry.
Det handlar om att vara ett och två på samma gång
Att vara sig själva, men delar av något större
Det handlar om att se kärlek i varandras ögon
Och att höra hemma var som helst tillsammans
Det handlar om att kramas
Att vardagen blir skimrande med den man älskar
Det handlar om händer som vill hålla varandra
Och om kroppar som vill somna och vakna tillsammans
Det handlar om ett val som egentligen är självklart
Att inte kunna tänka sig ett liv utan den andre
Det handlar om att behöva varandra
Och att alltid vilja vara tillsammans
Sen önskar vi den långa versionen av det borgerliga vigselformuläret:
Den långa versionen i Stockholms Stadshus:
"Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra. Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ur er gemenskap. Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
(Svar: Ja.)
Vill du N.N. ta denna/denne N.N. till din hustru/man att älska henne/honom i nöd och lust?
(Svar: Ja.)
(Paret kan växla ringar.)
Jag förklarar er nu för äkta makar.
När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit. (Texten författad av Per Anders Fogelström.) Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap."
Vi vill växla ringar som vår ringbärare Daniel håller.
Sen när vigseln är klar spelar vår vän ”Simply the best” av Tina Turner.
När refrängen kommer börjar vi att gå ut.