Inlägg från: MrsDavidsson |Visa alla inlägg
  • MrsDavidsson

Brudar Västmanland 2013

Ja sen ska det i lite pärlor också... å på med en slöja Skrattande

• MrsDavidsson

Ja det vore ju fantastiskt om du kunde få paketpris... det borde man tycker jag, när man ska ha så mycket :)
    Och skönt också att inte springa runt till en massa olika ställen!
    Ja jag har lockigt hår, men inte såna där fina lockar :) Så håret har fått lite hjälp förstås. Men däremot så är det väldigt tacksamt att locka ett lockigt hår... för lockarna går typ inte ur förrän man duschar nästan :)
    Jag prövade även med en krona också, jättefint tyckte jag men min sambo tyckte inte det... så det va lite tråkigt... eller ganska mycket tråkigt! :P Jag hade verkligen velat ha den, men men, bröllopet är ju ingen "one-man-show" och det viktigaste är ju trots allt att min man2b tycker att jag är fin!

Sen så har jag äntligen hittat vart jag ska göra min brudbukett... det blir euroflorist nere i Igor, dom låg nästan 1000:- lägre i pris än dom andra jag har varit hos!! Och det kändes verkligen som att hon fattade vad jag ville ha. 

• MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-01-28 18:58:32 följande:
    va synd att han inte gillade kronan... Men om du verkligen vill ha den så tror jag ju ändå att din blivande kommer tycka du är världens vackraste på er dag :) Men jag förstår dig ändå...det är såklart inet så kul att i tanken ändå veta att han inte ville att du skulle ha kronan...

har du hittat klänning än?

Oj va bra att du fick ner priset så pass på buketten!! har du nå bild på ungefär hur du vill ha buketten och vad fick du för prisförslag?
    Tänkte om det kanske är värt ett besök dit för mig också :)
    Ja jag har hyrt en klänning på Ursulas så den va klar för länge sen... håller tummarna för att hon ska få sy in den lite sen, men nu är det att jobba på med den biten :P
     Ja jag la upp en bild tidigare i tråden.. men jag kan kanske få in den igen.. 

Den här formen "klase" skulle enligt flera floristställen ligga på runt 2000:- och kunde bli dyrare beroende på vilka blommor man skulle ha. Euroflorist sa att dom kunde göra den för 900:- :)
    Och på andra ställen har dom sagt 450:- för tärnbuketter och 180:- för corsage..
    Euroflorist kunde göra tärnbuketter för 150:- och corsage för 80:- som skulle matcha min bukett. Helt perfekt, allt för 1.360:- (brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsage)
    Fast jag ska ha lite andra blommor, den kommer att gå i grönt, rosa/cerise, blått och gult... alla vårens färger :D
  • MrsDavidsson
    lillasofie skrev 2013-01-28 19:39:34 följande:

Hur tänker ni med underkläder? Jag har några få kilon jag vill bli av med, men det känns inte som några problem. Däremot har jag efter 2 barn en mage som jag inte tror försvinner lika lätt Vet inte om man ska ha värsta trosorna som håller in, eller nån torsette (?) (typ korsette light) eller om magen helt enkelt får finnas där Vad ska ni ha för underkläder???

Jag har tänkt att ha ett par underkläder till klänningen som håller in lite, vet precis vad du menar med den där barnmagen! Jag är inte särskillt stor men är lite lös över magen så därför gör jag så... så kan jag slappna av under kvällen :) Kör nog nån trosa som går en bit upp å drar in, ska dock ta nån dag å prova lite så att jag känner vilket som blir bäst.
    Sen så ska jag har nåt finare som jag svider om till på hotellet på kvällen sen. Min karl behöver egentligen inte ens se vad jag har haft på mig under Oskyldig hahahaha...
  • MrsDavidsson

Jaha... så jag har provpysslat bordsdekorationen... för att se om jag ska köpa in material till 12 st. Men det blir nog så, är hyffsat nöjd själv, kom gärna med synpunkter! Om ni har nå tips eller ser något som ni hade "ändrat" på...
    Temat är ju vår på mitt bröllop, och jag har köpt blommor i dom färgerna som min brudbukett ska gå i. Det ska alltså stå en sån här på varje bord.

• MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-02-06 16:54:00 följande:
    MrsDavidsson skrev 2013-02-05 09:51:26 följande:
    .
    Tycker det ser jättefint ut! Verkligen vårigt!! :) Ska ni ha gröna löpare på bordet också?
    Ja vi ska ha gröna löpare i liknande färg som den som är under :)

Jag ska bara tillägga att Ursulas också syr om... jag skulle först sy om min mosters klänning där och det var inga problem.
    De ändringar som jag skulle göra: ändra byststorlek till mindre, korta av axelband och fålla upp skulle kosta 1900:-
  • MrsDavidsson

Asså tjejer... det drar ihop sig!!

Här är min countdown, till den fantastiska dagen när jag äntligen blir fru och jag får ha den här underbara skapelsen på fingret! (behövs dock en putsning på förlovningsringen)
    Lääääääääängtar!
    Hur är det med er? Börjar det komma nå bröllopsnerver? 

• MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-02-07 15:40:35 följande:
    OM det gör!! :) Bröllopet är typ allt jag tänker på nuförtiden...  Tror min omgivning börjar tröttna lite :)

Ni gifter er ju rätt snart ju :) Åhh va roligt!!

Har ni funderat på vart ni ska fotas någonstans, om ni ska fotas vill säga?
    Jag vet ungefär vart vi ska fotas om det är så pass bra väder så att vi kan vara ute. men om det spöregnar så vill jag gärna ha en plan B o kunna ha tillgång till någon fin inomhusmiljö. Är det någon som har tips på det i västerås?
    Får man tex komma in i slottet?
    Vi har provfotografering nästa söndag å då tänkte jag fråga om vi kunde få vara på stadshotellet. För vi ska bo där på bröllopsdagen så då kommer fotografen eventuellt hinna fota lite därifrån då också.
    Stadshotellet är ju en gammal byggnad så där kan man nog hitta någon fin baggrund :) å där får man säkert komma in.
    Vi har en fotograf från stockholm som ska fota 30 min förberedelser, 1 timmes fotografering innan vigseln, under vigseln och sen gratulationerna efter vigseln när vi kommer ut på trappan. Sen ingår 50, som vi väljer ut, redigerade foton på cd-skiva i ett format så att vi kan göra vad vi vill med dem. 

Har någon av er funderat på gåva till toastmaster/madame?
    Och vad ska ni ge era karlar i morgongåva? 

Och emzerus83... jag är likadan!! Pratar bröllop hela tiden! Men inte med alla utan har valt ut tre offer.. mina två tärnor och min moster :P 

• MrsDavidsson

Ja min fästman har lite skämtsamt i förbifarten sagt att en secret box vore häftigt... jag vågar nog bara jag lyckas gå ner nåt kilo till :) Frågan är ju snarare vad det kostar? Har sett en som gör det för 1900:- men då ska man ta sig till stockholm för det också...

Ja att jag vill ge toastmadame något är för att hon är klippan i hela brölloptsplanerandet! Hon är med i allt! allt ifrån att ha åkt runt å kollat lokaler med mig till att hjälpa mig med klänningsval, dekorationsval... hon va med å provmöblerade lokalen en kväll och hjälper mig med ALLT! Hon är också tärna tillsammans med min syster.

Man måste såklart inte ge sin toastmadame/toastmaster något men det är ju ett grymt jobb dom utför så då är det väl roligt att visa dom lite uppskattning tänker jag?

Jag tror inte att det är några problem att få komma in på stadshotellet... tror heller inte att det är några konstigheter med slottet, konstmuséet... eller gamla konstmuséet, som är jättefint!!, högt i tak å kristallkronor i taken :)
    Ringer man innan i god tid bara å frågar snällt så tror jag att dom flesta är ganska tillmötesgående mot blivande bröllopspar. Dom blir säkert bara hedrade över att få visa upp sina fina lokaler! :)

• MrsDavidsson

Ja jag är här jag med även om jag inte syns... för mig så känns allt kaos trots att jag har ganska mycket fixat. Det finns ändå en hel del kvar att göra och nu känns det som att arbetet med att knyta ihop alla trådar man har skickat ut till höger och vänster kommer att ta sin lilla tid. Här är det ju bara 1 månad kvar till bröllopet, och jag dessutom och är nervös över att jag vilken helg som helst ska ryckas iväg på hippa också :S (jag har inte tiiiiid) Tungan ute

Emzerus83, jag vill bara säga att jag är jätteledsen över att höra vad du råkat ut för. Kan inte ens föreställa mig situationen. Jag tänker på dig och håller mina tummar för dig att allt går bra! Hjärta 

• MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-04-22 20:08:31 följande:
    Vad kommer ni köpa för vin om ni ska ha vin vill säga?
    Tycker det är så svårt för de viner jag tycker om är oftast lite mer åt det söta hållet o folk i allmänhet ( i min bekantsskapskrets) gillar mer torar viner. Tänker på vitt vin nu alltså... så då tycker jagd et är så svårt!

Rött vin dricker jag inet alls men har fått höra av många att de tycker Chill out är bra o prisvärt så vi kör nog på det tror jag...
    Prata med systembolaget, som kan rekommendera något bra vin. Eller gå in på deras hemsida. Där kan du välja ett vin som passar maten ni ska äta.

Gällande söta vita viner så är dom kanske mer lämpade för att sitta å "mysdricka" som det är, medan torra viner lämpar sig bättre till mat :)
    Naturligtvis KAN man dricka söta viner till mat också om man absolut inte tycker om torra viner. Det är ju trots allt "din" dag så placera en liten flaska med ett sött vin alldeles vid dig bara ;)

Angående tidsplanen så har jag gjort en, bara för att se vilka luckor som kommer att finnas under dagen åt att typ äta å sånt :) Och så att man kan se när man behöver starta från olika ställen för att vara i tid vid nästa. Men det är såklart omöjligt att ha exakta tider på minuten en sån här dag. Känns som att vad som helst kan hända.

Just nu går jag bara å nojjar mig för min hippa som antagligen kommer att ske snart... jag har ju bara 24 dagar kvar till bröllopet Förvånad...
  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-04-22 19:49:37 följande:
    I lördags var jag till floristen så nu har vi bestämt brudbukett, corsage, blommor till borddekoration o till tårtan o det vart ett mkt bättre pris än jag trott så det är ju toppen :)
    Känns som om tjejen jag pratade med och som kommer göra buketten mm verkligen förstod mig vad jag vill ha så hoppas att det blir som jag ser i mitt huvud :)
    Blommor till tårtan?? Oj va nyfiken jag blir!! Hur menar du då?
    Och hur blev bordsdekorationerna då? Utseende/pris.
    Jag tar ju mina blommor från samma ställe så det är lite kul att höra hur ni ska göra :)
  • MrsDavidsson
    emzerus83 skrev 2013-04-23 11:32:22 följande:
    Ska nog ta o fråga på systembolaget om ett gott vitt vin som passar till vår buffé...sen kanske vi köper lite mer halvtorra viner till festen sen :)

Ja det blir säkert jättebra!!hihi, spännande! Förstår att du är nervös :)
    Själv har jag fått veta att min hippa inte blir först efter bröllopet nångång just pga min operation o att jag inet är så pigg än. Och det känns faktikst skönt att veta för jag har varit lite fundersam över hur jag ska orka osv...
    Åh va roligt att det är så nära nu för er...bara 24 dagar :)

Det var ju väldigt bra tänkt av dina vänner, och skönt att du inte behöver gå å fundera mer på det nu mitt i all annan oro.
    Jag har själv varit dålig och var också orolig för hur jag skulle orka en eventuell hippa, men som tur är så har jag hunnit bli bättre och känner nu mig så pass pigg att jag skulle orka en hippa. Min tärna frågade till och med häromdagen hur jag vill göra om jag orkar gå ut på kvällen. Det tyckte jag var fint av henne att fråga. Då känner man att hippan verkligen är för mig! :)

Blommorna till tårtan är bara rosor som ska sättas ner i små "rör" o ner i mitten av varje tårta...typ så här som bilden nedan. fast våra tårtor kommer vara täckta av vit marsipan o små silverkulor o vita sockerkulor. Sen  3 st rosa rosor på varje tårta förutom på den översta där vår caketopper ska sitta som är silverhjärtan :)

Oj va fint! Mycket finare än marsipanrosor... tårtan blir liksom levande :) Har aldrig tänkt på att man kan stoppa in blommor i rör :)

Med 20 rosor till borden, 18 lite mindre rosor till tårtan min brudbukett o corsage till mannen så skulel det hamna på ca 1600 kr o då räknade hon ändå lite högt på rospriserna. Tyckte iaf jag var ett bra pris :)

Ja, jag tyckte också att priset där var bra! Jag har beställt en brudbukett, två corsage (varav det ena lite "finare", min mans) och två tärnbuketter. Det skulle kosta någonstans mellan 1300:- och 1400:-! Det tycker jag är jättebra pris. Vi ska även ha vita tulpaner i vaser på borden så jag funderar på att be dom ta hem det, så man vet att det finns :)
  • MrsDavidsson

Hej allihop... nu går allt i 100!!! Jag är här lite då och då men har aldrig tid att skriva något, läser bara. Senaste dagarna har gått extra fort och vi har fortfarande lite småsaker kvar. Vi har båda överlevt våran hippa å sexa som våra vänner hade lyckats fantastiskt med, herrejösses va kul vi har haft. Kan berätta om dom sen när allt lugnat ner sig lite.

På lördag smäller det liksom!!!!Förvånad

woop woop

• MrsDavidsson

Craaazy... nu är man liksom gift!! 
    Här står vi en trappa upp i kyrkan. Vigseln är precis avslutad och vi gömmer oss medan vi väntar på att alla gäster ska gå ut så att vi kan komma ut på trappan å möta riset :P

Vilken dag tjejer... är nästan avundsjuk på att ni har era bröllopsdagar kvar...

Det här va den bästa dagen i mitt liv och allt var perfekt!!
Svar på tråden Brudar Västmanland 2013