• JOOL 09

Brudar Västmanland 2013

emzerus83 : Det ser ut som om vi är några stycken i Västeråstråden nu, kan inte du göra en sammanställning i ditt första inlägg så vi kan se lite mer överskådligt hur många vi är? Typ namn, bröllopsdatum och kyrka....
    Jag kan börja:

JOOL 09 - 8 juni 2013 i Badelundakyrka kl 16.00

• JOOL 09
    lillasofie skrev 2012-08-24 09:27:09 följande:
    Ja, lillebror kommer vara 2 så risken är att vi får två ringbärare. De får väl bära varsin ring För visst bär man väl fram mannens också, även om det är förlovningsringen? Haha, har ingen koll
    Hmm har ingen koll på det jag heller...  Men som du säger en lite "uppgift" till lillebror kanske gör saken lite lättare att undvika slagsmål Skrattande
  • JOOL 09
    emzerus83 skrev 2012-08-25 22:39:56 följande:
    Jag ska ner o prova klänningarna igen på måndag...men ju mer jag tänkt på saken desto mer känner jag att nr 1 är rätt :) När man sen har håret fixat o make-up o smycken mm så tror jag att klänning nr 1 kommer att höjas av det medan klänning nr 2 nog blir lite för mkt...
    Hur har det gått med klänningsprovandet??
  • JOOL 09

Superfin på dig :)

Vad skönt att ha klänningen fixad!

• JOOL 09

Välkommen sajja!

Hur långt har du kommit i planeringen?

emzerus: hur går det med cateringen för dig?

• JOOL 09

Hej!

Hur går det med planerandet??

I helgen bokade vi musiken till kyrkan och till festen :) Näst på tur är maten, vi måste bestämma oss för om  vi ska ha buffé eller 3-rätters.

Har även hittat en klänning som är helt underbar och helt enligt min smak, ska skicka ut några offerter till "kinaföretagen" och se hur mycket dom vill ha för att sy upp den. Har dock ingen aning om vad vissa sy och textildetaljer heter på engelska men men det löser sig nog....

• JOOL 09

lillasofie: Guldhuset Bronsil ligger i Munktorp, så att du inte åker åt fel håll menar jag ;) Är också nyfiken på att se hur din kinaklänning blev! Eran fotografbekant jobbar han professionellt eller är det hobby? Har han någon hemsida?

Här ligger planerandet lite på is då det har varit fullt upp med en massa annat. Men börjar nästan känna lite stress nu när det här året snart är slut så jag måste nog sätta lite fart igen!

Näst på tur står maten och fotograf....

Trevlig helg på er alla brudar :)

• JOOL 09
    Fridanila skrev 2013-01-13 19:58:37 följande:
    Hej! Vi gifter oss 1 juni i Badelunda Kyrka, Vi kommer ha festen i kyrkskolan mitt emot som kändes fantastisk då vi var där! Vad har ni valt för musik till underhållningen? Vi vill nog helst ha DJ, var inne på band första mån känns lättare med DJ samt enade att uppfylla alla gästers önskemål. Va har ni för nått och har någon några tips?
    Då gifter jag mig helgen efter dig i Badelunda kyrka och vi kommer också ha festen i kyrkskolan :)

Här har planeringen verkligen legat nere lite pga sjuka barn och födelsedagar mm så nu börjar jag nästan få lite panik känner jag... klänning, inbjudningskort, kläder till barnen mm... Guld i mun

Är det många som ska åka till Sthlm och gå på mässan den 26-27 jan? Någon som har varit där tidigare?
  • JOOL 09

Hej tjejer!

Var ju tvungen att bläddra tillbaka några sidor för att läsa ikapp ;) Vad kul att vi är så många i Västmanlandstråden!

Ang Badelunda Kyrkskola så fick vi också beskedet om att musiken ska tonas ner runt kl 01 för att inte störa dom som bor på övervåningen. Men samtidigt sa han att dom oftast brukar vara i sin sommarstuga när dom vet att det är bröllopsfest i lokalen :) Vi kommer att ha liveband på festen så vi får nog anpassa oss efter hur mycket och hur länge dom orkar spela! Samt tiden och ev boende så klart! 

Är det några som ska åka på mässa i Sthlm i helgen? Såg att det var två st, både Nacka forum och på Grand hotell, vilken ska man välja??

• JOOL 09

Hej hej!

Här börjar det hända lite i varje fall, inte lätt att hinna få ihop allt med jobb, småbarn, allajäklafebruarisjukdomar och bröllopsplanering ;)

Har hittat klänning i varje fall :)

Mannens kläder är färdiga! Måste börja kolla på kläder till barnen!

Maten och tårta på G

Ringen snart färdig

Inbjudningskorten går ut i helgen, lite sent kanske men det är ju lite mer än 3 månader kvar och vi har inga långväga gäster som måste boka flyg el liknande så det borde inte vara några problem

Håller på att kollar dekorationer till festlokalen just nu! Tänkte göra egna ljuslyktor så på kvällarna har jag smygit ut till vårat sopförråd och letat glasburkar i återvinningen likt värsta bagladyn! Kommer ut med mer än jag går in med i soprummet :)

I helgen blir det afternoon tea med blivande mannen för att planera lite mer!

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013