Inlägg från: Emmalinnea |Visa alla inlägg
  • Emmalinnea

Vilken vigselring??

Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar :D han friade igår :D 
    Vi har pratat om det i ett par år nu men igår kom han till skott och nu är min bröllopsklänning beställd från kina!

Nu till mitt problem:

jag vill ha en vigselring som inte är så vanlig och som står ut lite ur mängden. Gärna stenar med färg och den ska vara i röttguld 18K.
    Vi har en tight budget men vill ändå ha en fin exlusiv ring ... Har en slät lite rundad förlovningsring nu.
    Vi har eget guld som ska räcka till ringen som en guldsmed kan smälta ned eller ta som betalning - Det är två guldringar den ena med 5 små diamanter och ett tunnt guldarmband samt ett tunt gulhalsband utan hänge.
    jag vill ha stenar som syns, gärna ädelstenar vill inte att den ska kännas "fejk", finns det budget stenar som är hållbara och skimmrar fint? Akvamarin ser jätte fint ut, finns det någon som använt det?
    Vad ska jag ha för ring och hur får man den billigast?

• Svar på tråden Vilken vigselring??
  • Emmalinnea

Ingen med lite åsikter eller tips? Skulle vara jätte tacksam

• Emmalinnea

Hittade lite bilder på blå stenar i rödguld det är inte riktigt sådan modell jag vill ha men tänkte visa färgerna.

Jag skulle så gärna vilja ha ringarna i vittguld istället jag tycker också det vore lite snyggare ihop med blå sten också. Men våra förlovningsringar är i rödguld och jag vill ha dem i samma färg.
    Vad passar till guld för färger på stenar?

Är verkligen "stensäker" ;) på att jag vill ha en ganska så stor sten iallafall men den stenen på första bilden i ts är nog lite väl stor för mig jag har väldigt små händer..  

• Emmalinnea
    chrpe skrev 2012-07-15 18:19:18 följande:

Kollade precis priset på Efva Attlings ring, den var ju inte så dyr ändå. fanns i rosa, den var fin =)

Denna var ju snygg.

jätte fin! vad kostar e sådan?
  • Emmalinnea
    chrpe skrev 2012-07-15 18:51:25 följande:

Men du kan väl ha båda.

Jag ska ha tre ringar. De två yttersta med 14 diamanter var och den i mitten med en stor sten. Du kan ju ha så fast vitt guld i mitten och rött/gult på sidorna. Skit snyggt!!!

hmm... det tåls att fundera på... bra idé!
  • Emmalinnea

Hittade lite mera färger på stenarna, lite inspiration... 
    tror det luat åt att ha båda ringar i rödguld ändå känner jag.. någon som vet några hållbara glittriga budgetstenar?

• Emmalinnea
    daniiel skrev 2012-07-15 19:15:35 följande:
    Kika in här www.21diamonds.se :)
    Kanon sida juh! hittade massor!!!

vad tycker ni? passar inte guld och blått rätt bra ihop ändå? jag är kär i kombinationen. Vill ha en rödguldring med blå stor sten och små vita stenar vid sidorna. 
    Akvamarin är det ingen som vet hur det är att ha på en vigselring man använder 99% av tiden? Vita små stenarna ska man ta diamanter eller finns det nått som glimmar lika fint? 
Svar på tråden Vilken vigselring??