• moa2012

Hjälp med möhippa/svensexa!!

när jag skulle lämna ut namn och telefon nummer båda mina egna samt min blivandes killvänner så tog jag endast med dem nära vännerna som jag faktiskt vill fira med och som jag vet min blivande vill fira med..förstår inte riktigt grejjen med att fira med folk man inte annars umgås med..känns inte som det så avslappnat då ?..dessutom blir det bara svårar och få ihop aktiviteter som man kanske gruppbokar om man är jätte många...
    nej lämna endast dem du vill ha med och dem din blivande hade önskat att ha med ! lycka till...

man har ju hört historier här på bt där bästa kompisen inte blivit bjuden på en möhippa men kusinens flickvän som man träffat en gång blev bjuden för att personen som höll i det valde själv att sålla för det blev för många ?..då blir man lite rädd licksom..

• moa2012
    Tösen skrev 2012-07-16 05:24:56 följande:
    Men om man inte vill umgås med dem, varför bjuda dem på bröllopet? Om man inte "känner" folk, är det inte kul att då bjuda dessa och lära känna dem under svensexan/möhippan? Tycker inte bruden/maken skall avgöra vilka som ska få komma eller ej, på sin blivandes dag, låt bestman och tärnan avgöra det, förhoppningsvis känner de bruden/brudgummen väl och vill få en så bra dag som möjligt.
    man bjuder ju antagligen folk på bröllopet som är ens släktingar..kusiner ect..det är inga jag umgås med ?..bara 1..jag skulle absolut inte vilja ha min möhippa och att det följde med nån kusin till min blivande som jag träffat 2 gånger..jag brukar inte hänga med min släkt licksom..men men vi har ju olika tycken...
    vi har väldigt stor släkt...jag ville först bara bjuda dem närmaste till bröllopet men det blev bråk och krig i släkten pga det tyvärr..så min mormor fick gå in och sponsra med extra pengar så att alla kan vara bjudna..
Svar på tråden Hjälp med möhippa/svensexa!!