• xxell

Vit klänning på bröllop?

Hej! Jag behöver hjälp! Jag ska på ett bröllop nu i helgen och har ett litet kläd dilemma... Jag undrar om det är okej om jag kan bära en vit klänning på bröllopet? Bruden kommmer inte att ha en vit klänning utan en rosa/aprikos färgad klänning, är det okej då? Tacksam för alla svar :)

• Svar på tråden Vit klänning på bröllop?
  • Picnick i det gröna

Jag anser att om man ska bära klänning på bröllop och det måste vara ljust, så får det vara i färg. Eller mönstrat med vit botten.
    Tycker tyvärr den senaste du, TS, postade också var för vit. 

• Green

Tyckte att den första klänningen var superfin!
    Jag hade inte tittat snett om någon av våra gäster hade haft den.
    Tycker faktiskt att det har ganska mycket med modellen på klänningen att göra och inte färgen. En utpräglad bal/aftonklänning i vitt är ju totalt fel men den du visade tyckte jag var passande.
    Tyvärr är ju inte alla brudar lika toleranta.

• daniiel

Vitt på bröllop är alltid nej tycker jag. Den andra klänningen är också väldigt ljus och mer åt det rosa/aprikosa hållet och eftersom du skrev att bruden ska ha en rosa/aprikos klänning, så skulle jag personligen undvika att välja kläder åt det hållet färgmässigt.

• Gerdsmygen
    xxell skrev 2012-07-16 18:48:21 följande:
    Ska kolla om det är ok med bruden. Bröllopet är inte så formellt eller vad man ska säga... Det är endast en cermoni i kyrkan och sedan mottagning hemma hos brudparet
    Det var denna klänning jag hade tänkt mig nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%... den är dock inte lika kort på mig

Ja hade det varit mitt bröllop du kom på så hade vi nästan varit likadant klädda...

• Nikkita

Jag vet att många hade tagit illa upp om en gäst kommit i vit klänning.... Men jag hade inte tyckt att det var konstigt / fel. Vi hade en gäst som kom i ett vitt linne & en vit kjol som var jätte fin. Reflekterade inte ens över att hon hade vitt, vem kan konkurera med bruden på hennes bröllopsdag liksom Flört 
    Men för att vara säker på just denna bruden, fråga! Du kan bara få ett NEJ som sämst & det är ju inte så farligt Glad Då vet du iaf vad som är okej för just henne. 

• Pertinax
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-07-17 20:50:29 följande:

Ja hade det varit mitt bröllop du kom på så hade vi nästan varit likadant klädda...

Samma här. Väldigt lik min klänning.
  • Augustiblomma

Jag hade inte tyckt att det känts helt ok med någon av dom vita klänningarna du la upp. En vit klänning i botten och sen ett blommönster eller något ovanpå hade varit helt ok men inte dom där tyvärr. Varför känner du att du måste ha vit? Ha ljusrosa eller ljusgul eller något istället?

• disneyprinsessan

jag kommer att ha vitt klänning på ett bröllop jag ska på imorgon! bruden ska ha en lila klänning och har skrivit i inbjudan att hon vill att killarna ska klä sig i kostym och tjejerna i något vit.
    känns lite konstigt att ha vit på sig som gärst på ett bröllop men det är hennes önskan så det är ju klart att man har det då  Glad 

• Chicita
    disneyprinsessan skrev 2012-07-20 13:22:34 följande:
    jag kommer att ha vitt klänning på ett bröllop jag ska på imorgon! bruden ska ha en lila klänning och har skrivit i inbjudan att hon vill att killarna ska klä sig i kostym och tjejerna i något vit.
    känns lite konstigt att ha vit på sig som gärst på ett bröllop men det är hennes önskan så det är ju klart att man har det då  Glad 
    Ja då är det ju en helt annan sak Glad
  • daniiel
    Augustiblomma skrev 2012-07-20 12:50:24 följande:
    Jag hade inte tyckt att det känts helt ok med någon av dom vita klänningarna du la upp. En vit klänning i botten och sen ett blommönster eller något ovanpå hade varit helt ok men inte dom där tyvärr. Varför känner du att du måste ha vit? Ha ljusrosa eller ljusgul eller något istället?
    Som jag skrev ovan i mitt inlägg också, så tycker jag inte att hon ska välja en åt det rosa eller aprikosa hållet heller, eftersom TS skriver att bruden kommer ha en klänning i den färgen. Eftersom hon vet om det, så kan det ju vara schysst att undvika en liknande färg kan jag tänka.
Svar på tråden Vit klänning på bröllop?