• Linda1983

Min vikt!!!

I mars så valde jag att gå med i viktväktarna! Blev en stor förändring i mitt liv... Vägde vid inskrivningen håll i er 109,9 pannor!! Har dock betat av 13 kg hittills men har ny tappat motivatinen helt, trotts att jag verkligen vill ner massor mera till den stora dagen!! Så hur hittar jag den igen!? Mår bra av att tappa all denna vikt och mår super bra av att äta den maten och allt runt om detta.. Blir snart tokig på mig själv för äter jag något onyttigt får jag dåligt samvete och blir att må svin dåligt men kan ändå inte hålla mig ifrån det :/ Så snälla hjälp mig hitta tillbaka igen med tips och råd...

• Svar på tråden Min vikt!!!
  • Chicita

Jag vet inte om det här kan hjälpa dig.
    Vi pratar inte om dieter, hårda träningspass eller annat sånt.
    Men vi uppmuntrar varandra till vardagsmotion och att ta i lite hårdare. Ingen skuldbeläggning och inga klagomål om någon tog en kaka till kaffet nån gång

www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4143593.html 

• 101112

Gå med i en utmaning på vv tex den att du ska röra dig på valfritt sätt 30 min varje dag och få inte dåligt samvete när du inte klarar av en frestelse en dag utan ta nya tag nästa dag eller nästa. 13 kg är ju jättebra jobbat och tänk på hur lång tid det tagit att gå upp dessqa kilon så att inte gå ner varje v gör inget.

Lycka till och styrkekramar till dig i massor

• BeccaBus

Det där med vikt och motivation kan verkligen sätta så mycket käppar i alla möjliga hjul!

Själv började jag förra våren med att gå ner från 115 kg. Nu i vår hade jag minskat ner till 82 kg. Yeay.

Och sen bröt jag benet och GUUUUUUD va synd det var om mig helahelahela tiden. Utan att överdriva kan jag jag säga att jag har gått upp mycket (+10kg) och det har tagit lång tid att hitta motivationen igen.

Det sättet som jag har motiverat mig själv är att räkna hur många dagar det är kvar till bröllopet och hur mycket jag vill gå ner på de dagarna. Sen har jag försökt intalat mig själv om att jag visst kan minska den här vikten och offra dessa 60 dagar på det. Sen, efter bröllopet, så kan jag unna mig några dagars lössläppthet. 

Men visst ska man klara att försaka saker i 60 dagar?

Nu vet jag inte alls hur din livssituation ser ut. Att frestelserna finns över allt är inte att förneka men det går att undvika dem om man bara försöker! Man kan träffas med vänninorna i en park och du erbjuder dig att ta med fika (som du kan äta!). Skriv inköpslista på exakt det som ska handlas. Om du verkligen vill ha något sött på kvällen: frys in vindruvor och ät dem sedan. Mums!!!

Jag hoppas att du lyckas hitta motivationen!!!

• ElinFalk85

jag vilkl ge ett varningens finger, akta dig så du inte får någon form av ätstörning! jag fick det, fick början till anorexia.
    jag tycker att 80/20 funkar bra för mig nu, dvs 80% nyttigt och 20% onyttigt =). jag unnar mig något på helgen och tränar 4 ggr i veckan lite över en timme varje gång. några dieter får jag inte gå på eftersom jag blir helt kocko av dom.

dessutom kan man ibland hamna i en platå, det är väldigt vanligt, dvs att det händer ingenting och händer ingenting och sen vipps så händer det något. det du kan göra är att försöka bryta träningen, inte bryta helt men bryta träningsmönstret, göra andra övningar och aktiviteter.

Svar på tråden Min vikt!!!