underlivsbesvär...snälla hjälp!
Börjar bli desperat och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. hoppas att nåon av er här inne har något bra råd.
Det hela började i mars2011 då jag åt en antibiotika kur som i sin tur gav min svamp i underlivet.. hade aldrig tidigare haft några problem i underlivet. I juli 2011 fick jag herpes typ1 i underlivet vilket kändes som livets undergång, otroligt hur mycket små blåsor kan påverka en mentalt. Kände mig äklad av mig själv och trodde att det var slut med allt vad sex&samlevnad innebär. Första skovet gav med sig och jag var symtomfri i ca 1mån. Då började en tre månaer lång period med klåda, blåsor och rodnad fick hjälp av en gynekolog som sa att det förmodligen berode på svamp och att viruset och svamen hjälpte varandra att överleva. Fick behandling och blev bra. Fram till feb. då jag fick ett nytt skov men detta hjälptes av tabletter. I maj i år var jag ute och cyklade under en dag, på kvällen blev jag öm och dagen efter hade jag svårt att sätta mig ner. sen dess har jag haft symtom av klåda, blåsor, ömhet och rodnad till och från. Fick även en brännande känsla efter sex(den enda gången jag haft det under denna period..)
vad kan jag göra?
faktorer som kanske kan spela in:
har slutat raka mig för ett bra tag sen men inte märkt någon skillnad. tvättar mig aldrig med tvål i underlivet är aktiv sover utan trosor(har trosor under mensen...)
Tack!