• knyttan

Vad behöver jag inhandla till sminkningen?

Jaha det var ju en jättesvår fråga att svara på. Vad har du sen innan? Det är ju skillnad på om man redan har alla basprodukter men kanske vill ha en primer eller bättre puder för att det ska sitta bättre, eller bara har en torr mascara hemma. Hur mycket hade du tänkt sminka dig/ hur mycket sminkar du dig till vardags? Även där är det skillnad, om du tex vanligtvis har ganska mycket smink och vill kräma på lite extra med någon speciell färg på ögonskuggan eller eyelinern, eller om du inte använder så mycket smink annars. Sen tycker jag det låter lite udda att du redan har bestämt dig för att köpa alla produkter från samma märke? Jag tycker tex väldigt mycket om ett märke på mascaran men väljer ett helt annat för läppstift osv...

• knyttan
    teddy skrev 2012-10-07 21:39:33 följande:
    Hörrni allihop! Angående de här me solskyddsfaktor... e de någon som vet till hundra hur de ligger till?? Kan man ha solskyddsfaktor i foundationen eller ej? O varför/varför inte i så fall?
    Har köpt en bra foundation men den innhöll ju visst spf insåg ja efteråt så jag blev lite nedslagen... Kan någon med säkerhet säga va de handlar om?! 
    Det sägs att det kan göra en vit i ansiktet, men jag använder en foundation som jag tycker funkar perfekt (Lancome teint idole) som har spf 15 så jag gjorde som så att jag provade att sminka mig som vanligt, fast med ett extra lager foundation och sen fotade jag mig själv med blixt i ett mörkt rum. Och det såg inte konstigt ut alls. Så jag använde den till min brudsminkning och fick jättefina bilder, även närbilder. Sen ska man ju tänka på att när man fotar brud och bröllop så är man ju inte i studio (oftast) utan i naturligt dagsljus och fotografen kanske inte ens använder blixt till alla bilder (kanske bara inne i kyrkan) så jag tycker att det här med att man absoluuuuuut inte får ha en foundation/ smink med spf i är lite överdrivet. Det stämmer säkert vid modefoto i studio med massa ljus och så men som sagt så är det ju lite annorlunda att fota bröllop. Om man inte ser konstig ut på vanliga foton tagna med den vanliga kameran hemma så kan man lungt använda sin foundation.
Svar på tråden Vad behöver jag inhandla till sminkningen?