• Sandriis

HJÄLP MIG! Bjuda eller inte bjuda?

Hej allihopa! 
    Har kommit till ett svårt val då jag vill ha "nästan alla" släktingar på min sida när jag gifter mig nästa år, förutom 1 familj. Har en stor släkt, så det kan bli mycket diskussioner där senare utifrån mitt val.
    Min yngsta morbror och hans fru bjöd aldrig mig till deras bröllop, när alla andra i släkten var det då dem aldrig gillat mig Rynkar på näsan dels efter mitt förflutna med min mamma som dem egentligen inte har något med att göra. Sen också efter att dem alltid lagt sig i alla dispyter hit och dit. Har inget bra förflutna med denna morbrodern, tycker rent ut sagt inte om honom överhuvud taget! Min moster + 2 kusinbarn blev heller inte bjudna då hon var skit för honom, hon hade köpt nya klänningar till barnen. RENT UT SAGT RESPEKTLÖST. Demon Jag tål honom inte, ser honom numer bara vid jul & andra högtider. Tycker ni jag gör fel som kanske inte bjuder honom? ge mig gärna tips! Oskyldig Kram på er!

Släkt, beslut, dispyter, bråk, inbjudning
  • Svar på tråden HJÄLP MIG! Bjuda eller inte bjuda?
  • Sandriis
    purpleflower skrev 2012-07-19 10:57:12 följande:
    Håller med, bjud inte! Jag hade aldrig bjudit någon/några som jag vet inte tycker om mig. Vad ska de där och göra om de ändå inte delar er glädje? Bättre att de sitter hemma och surar istället Flört På bröllopsdagen ska man bara omge sig med folk som man tycker om och som är glada för ens skull och vill fira.
    Nu är problemet också att svärmor, hennes kille, och dottern inte är glad för vår skull alls, hon anser att vi inte har något att visa upp (fullt klart med utbildning, barn, mål), nehe tänke jag! Vår kärlek vi vill dela med våra nära & kära då? Känns inte så kul att ha dem där heller, eller se att mannen bli ledsen för att hans mamma inte kan vara glad för hans skull Rynkar på näsan känns fel att bjuda folk som inte kan vara glada för vår skull, men också vill man så gärna att dem är där, med ett glatt leende.
  • Sandriis

Får se hur det blir med morbror också Glad vill ju inte vara lika kass som honom ;) haha! tur att det är ett tag kvar så jag inte blir helt slutkörd i slutet! Mamma förstår mig att jag inte vill bjuda honom, men räcker det om hon kanske är på min sida? {#emotions_dlg.flower}
    Chicita: Jag förstår helt hur du menar, just så tänker jag med, men han satte ner sin fot när han inte bjöd mig men jag vill ju absolut inte vara lika dålig som honom! :)

Svar på tråden HJÄLP MIG! Bjuda eller inte bjuda?